Brodosplit isporučio polarni kruzer, radi i na njegovu "blizancu"

Napokon dobra vijest iz brodogradnje! Brodosplit je u četvrtak isporučio polarni kruzer Hondius nizozemskoj kompaniji Oceanwide Expeditions. Riječ je o polarnom kruzeru dugom 107 metara. Kako sam naziv kaže - namijenjen je za krstarenja, a može primiti gotovo 200 putnika kojima će nuditi maksimalnu sigurnost i udobnost. Taj će brod uskoro i isploviti iz Splita.





- Napravljen je u novom softveru, u restrukturiranom škveru, napravljen je na vrijeme, u budžetu, s dobiti - komentirao je predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak, dodavši kako kvalitetu potvrđuje još jedna narudžba, istog tog broda. Osjeća, rekao je, izniman ponos što su pokazali kako se u Hrvatskoj može nešto napraviti, rekao je.

Na samoj svečanosti primopredaje potpisan je i ugovor za gradnju Hondiusova "blizanca", za istu nizozemsku kompaniju. Taj brod trebao bi se sagraditi do listopada 2021. Vlasnik nizozemske kompanija kaže - jako je zadovoljan suradnjom s Brodosplitom. Prvi je brod napravljen i isporučen u roku, pa isto očekuje i za njegova "blizanca".

Vrijednost dvaju brodova je oko 100 milijuna eura, ali ono što sigurno veseli ministra gospodarstva Darka Horvata i ministra financija Zdravka Marića - isporukom ovog broda poništeno je jamstvo države Brodosplitu za gradnju tog broda u vrijednosti od čak 36 milijuna eura.

Kako je rekao ministar Horvat, ako bi se nastavilo graditi i raditi tom dinamikom, i država će onda u budućnosti surađivati s Brodosplitom. Putnički polarni kruzeri strategija su Brodosplita. Ti brodovi možda jedini imaju konjunkturu u svjetskoj brodogradnji, i očekuje se u idućih pet do deset godina rast gradnje svih vrsta kruzera u svijetu.

Brodosplit gradi i jedan veliki jedrenjak. Bilo je priča da taj projekt vrijedan 100-tinjak milijuna eura kasni, no šef Brodosplita Tomislav Debeljak uvjerava da je projekt siguran. Bit će to navodno najveći jedrenjak na svijetu.

Brodosplit tako i dalje uspijeva opstati, što je ohrabrujuće u vrijeme stečaja velike brodogradnje na sjevernom Jadranu. Brodotrogir je također u problemima, u predstečajnom je postupku nekoliko tvrtki u Brodotrogiru. Taj trogirski škver želi u jednom preustroju, s manjim brojem radnika, stati na noge i pokušati imati budućnost u ovome poslovanju. 

U svakom slučaju, Brodosplit je likvidan, što nije lako u ovom poslu jer svakoga mjeseca mora isplatiti između 25 i 30 milijuna kuna samo za plaće za oko 2400 radnika. One, poručio je Debeljak, neće biti upitne u Brodosplitu.