Što stručnjaci kažu o mogućim uzrocima teške nesreće?

Još se ne stišavaju dojmovi nakon velike tragedije na odmorištu Novska na autocesti Zagreb - Lipovac, u kojoj je kamion naletio na skupinu ljudi, pri čemu su život izgubile dvije 14-godišnjakinje, a teško ozlijeđene dvije mlade žene.

- [FOTO] Vozaču kamiona 30 dana istražnog zatvora
- Kamion naletio na djecu na odmorištu Novska



O mogućim uzrocima te nesreće, ali i o novim kamerama za nadzor brzine i prometnih prekršaja koje se postavljaju diljem Hrvatske, razgovaralo se u Temi dana s voditeljem Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josipom Mataijom te docentom Rajkom Horvatom sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti.

- Na početku bih izrazio sućut obiteljima stradalih djevojčica, mislim da je njima u ovome trenutku najteže. O samim uzrocima prometne nesreće u ovom trenutku ne mogu govoriti. Istraga je u tijeku, a ono što je do sada poznato jest da se nesreća dogodila na odmorištu kada je vozač naletio prvo na teretni automobil, potom na skupinu pješaka, a nakon toga na parkirani automobil te sletio na travnatu površinu. Kriminalističko istraživanje je u tijeku, provest će se još niz vještačenja da bi se sa sigurnošću utvrdilo zašto je došlo do prometne nesreće, ističe Josip Mataija.

Što se tiče samih vještačenja, vještačit će se tehničko stanje kamiona, upravljača, kočnica i svega onoga što je bitno.

Podsjetimo, vozač je rekao da mu je tempomat zablokirao i da su mu kočnice otkazale.

- Kočnice na kamionima su tako projektirane da se on ne može pokrenuti ako nema zraka u kočionom sustavu. Ako se bilo kakav kvar na kočnicama dogodi, kamion se automatski zaustavlja. Jedina mogućnost otkazivanja jest na velikoj nizbrdici, pa bi eventualno nakon dugog kočenja moglo doći do spaljivanja kočnica. No i u tom slučaju kamion ima pomoćne kočnice, jednu elektromehaničku te mehaničku. To usporava kamion i ublažava eventualnu prometnu nesreću. Što se tiče tempomata. Ako se bilo koja komanda od kočnice ili kvačila stisne, on prestaje raditi, ističe Rajko Horvat sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti.

O prometnoj nesreći u Dnevniku 2 HTV-a govorio je i sudsko-prometni vještak Goran Husinec.



U emisiji se govorilo i o supermodernim nadzornim kamerama koje se postavljaju diljem zemlje.

- One su prvenstveno namijenjene za nadzor brzine, ali moći ćemo otkriti prekršaje poput nepropisnog pretjecanja, nevezanja sigurnosnim pojasom te korištenja mobitela tijekom vožnje. Trenutno imamo 28 kamera na 62 lokacije. Sada se postavlja 59 na 122 lokacije, a sljedeće godine ćemo postaviti još kamera te ih imati ukupno 75 na 150 lokacija. Osim samih fiksnih kamera u ove dvije godine nabavit će se i 100 ručnih. One će se mijenjati s pozicije na poziciju. Triput ćemo povećati kapacitet što se tiče mjerenja brzine, dodaje Mataija.

Rajko Horvat dodaje da kamere odvraćaju vozače od činjenja prekršaja.

- Naša istraživanja te istraživanja drugih sveučilišta u Europi dokazala su da je postavljanje ovakvih kamera vrlo učinkovito i da vozači poštuju ograničenje brzine, odnosno, znatno se smanjuje broj prometnih nesreća. Sve ovo ima velikog učinka. Vozači će biti svjesni da moraju poštovati ograničenje brzine.

Na kraju Teme dana najavljeno je da će sljedeće subote u emisiji Istrage prometnih nesreća biti prikazani uzroci prometnih nesreća koje se događaju upravo na odmorištima.