Od predgrađa do rive u Splitu za samo 4 minute

Prvi putnici, predstavnici Grada Splita, HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza i novinari - vozili su se jutros niskopodnim gradskim vlakom tzv. splitskim metroom. Na relaciji od Kopilice do Trajektne luke.

Metro je tako povezao Kopilicu s gradskom lukom i obrnuto, vožnja u jednom smjeru traje četiri minute, a putnike će prevoziti dva moderna vlaka. Željeznička pruga na toj dionici duga je dva kilometra, a izgrađena je prije više od 35 godina.



Cijena karte iznosit će 11 kuna, a vlak će prometovati od 5 do 22 sata.

- Na ovaj način osnažujemo javni gradski prijevoz i gradska željeznica koja je gotovo zamrla na području grada Splita sada oživljava, i to na najbolji mogući način - objedinjena s gradskim prijevozom koji je do sada bio samo autobus, istaknuo je Nino Vela, zamjenik gradonačelnika Splita.





Cilj je, kaže Vela, rasteretiti trajektnu luku.

- Ovo je nova usluga u javnom gradskom prijevozu, kao nova autobusna linija. Naši građani nisu navikli na vlak. Svima onima koji su dosad išli dionicom preko Hercegovačke ulice, i ove gradske linije, ali i prigradske, poručujemo da je ovo najpovoljniji način za doći u uže središte grada. Gradska željeznica je predviđena kao jačanje gradskog prijevoza baš na potezu iz šireg središta grada u uži dio. Ovo je najbrži i najugodniji način dolaska na rivu i u gradsku luku - rekao je za emisiju "Dobro jutro, Hrvatska".

Član uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić istaknuo je da je projekt splitskog metroa dobar te da je to tek prva faza projekta, a njihov cilj je povezati zračnu luku Split s trajektnom lukom kao i povezati Zagreb sa Splitom. Smatra kako je ovo tek početak ulaganja u Split i prigradsku željeznicu, a do jeseni će to sve još snažnije pokrenuti.

Na prvoj vožnji je bio splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara sa svojim zamjenicima i suradnicima. 

Putnici će kartu za vlak u trajanju od 75 minuta moći koristiti i za prvu zonu gradskog autobusa. Metro će voziti u prosjeku svake 24 minute, napomenuo je glavni koordinator za gradsko-prigradski prijevoz u regionalnoj jedinici Split Srećko Grujić.

Jučer su stanari Kopilice zbog toga što je, kako su naveli u priopćenju, 400 metara manje ceste rekonstruirano, pisali gradonačelniku prozivajući Grad Split za neodgovornost, nepolaganje računa i razbacivanje gradskim novcem.

Splitski metro projekt je kojim se žele smanjiti gužve na prometnicama, posebice u ljetnim mjesecima, a na taj bi se način trebala rasteretiti Trajektna luka.

Putnici koji budu u taj grad dolazili vlakom ili autobusom sada će se iskrcavati u Kopilici, odakle će ih u gradsku luku prevoziti metro. U budućnosti će se metro proširiti, imat će pet željezničkih postaja od kojih će jedna biti na Trgu Hrvatske bratske zajednice u samom središtu Splita, a sve bi trebalo biti gotovo 2020. godine.