Grozdanić: Dizel i benzin postaju stvar prošlosti

Prije dva dana doživjeli smo najveći pad cijena benzina od 2015. godine. Spremnik benzina tako je u prosjeku jeftiniji za 17,5 kn. O cijeni goriva i energetskoj strategiji Hrvatske govorilo se u Studiju 4 HRT-a s Igorom Grozdanićem, energetskim stručnjakom koji poručuje: "Mogu poručiti građanima da je to jedan od zadnjih padova cijena".

Grozdanić naglašava kako je došlo do pojeftinjenje cijena benzina zato što je došlo do pada cijena nafte na tržištima diljem svijeta, proizvodnja je u problemima, a prisutni su i geopolitički čimbenici.

- Mogu poručiti građanima da je to jedan od zadnjih padova cijena. Cijene nafte su volatilne i možemo očekivati da će opet porasti, rekao je i dodao kako je tržište nepredvidivo.

Konstatirao je kako dizel i benzin, posebno što se tiče naše regije, postaju polako stvar prošlosti te kako se dizel automobili izbacuju iz upotrebe diljem zapadne Europe.

- Cijene kod nas se korigiraju s obzirom na kretanja na Mediteranskom tržištu koje je vezano uz sva ostala tržišta, rekao je, upozorivši kako trenutno i plin prati pad cijena nafte na svjetskim tržištima.

Hrvatska je donijela Energetsku strategiju do 2030. godine s pogledom na 2050.

- Na žalost, rezerve plina u Hrvatskoj padaju. U zadnjih 10-ak godina, proizvodnja je pala 30 posto, a pad rezervi je 36 posto. Plina će i dalje biti, zato što imamo dobre uvozne pravce, a budući pravac je i LNG. Imamo i dvije konekcije s Mađarskom i Slovenijom. Što se tiče sigurnosti opskrbe plinom, Hrvatska je stabilna, naglasio je.

Grozdanić smatra da LNG bi trebao biti poluga za Hrvatsku i Europu da se smanje cijene europskog plina.

- Što se tiče energetske strategije, ona daje podršku obnovljivim izvorima energije, potiče se nisko ugljična energetika i to je lijepa tranzicija prema nisko ugljičnom gospodarstvu - naglašava.

Bili smo lider u korištenju sunčeve energije krajem 80-ih, no na žalost, tehnološka industrija nije zaživjela. Što se tiče vjetra, tu imamo najveći broj investicija i Grozdanić se nada da će toga sve više biti i u bioplinskim i geotermalnim postrojenjima.

- U geotermalnim investicijama imamo jako veliki potencijal. To tržište se snažno razvija - rekao je.

Naglašava i kako u zadnje vrijeme Hrvatska postaje "stovarište" starih, polovnih automobila iz zapadne Europe te kako je vozni park prestar i iznosi preko 11,2 godine.

- To je neodrživo i mi moramo početi ulagati u normalne automobile i izbaciti dizelaše koliko je to moguće, te koristiti alternativna goriva, istaknuo je.