Hrvatska sve popularnije turističko odredište za Amerikance

Nakon gotovo 3 desetljeća Hrvatska je ponovno povezana sa Sjedinjenim Američkim Državama izravnom zračnom linijom. Zrakoplovi iz Philadelphije letjet će za Dubrovnik triput na tjedan, a u rujnu i 4 puta. Najveći svjetski zračni prijevoznik American Airlines odlučio se upravo za Philadelphiju jer je to njihovo najveće čvorište. Očekuju da će za Hrvatsku putovati turisti iz cijelog SAD-a.

Izravni let s Hvatskom najavljivao se danima...priređeno je niz događaja, sklopljena je povelja o prijateljstvu Philadelphije i Dubrovnika. Stalno se isticalo kako je upravo Dubrovačka Republika prva priznala nezavisnost SAD-a. Na najvećoj gradskoj vijećnici na svijetu, u srcu Philadelphije, zavijorila se hrvatska zastava. Slučajni prolaznici zastali bi, pa tako i mještanin koji nikada nije bio u Hrvatskoj.

- Čuo sam za Dubrovnik. Puno mjesta ima koje bi trebalo posjetiti. Na popisu mi je, svakako ću jednom otići - kaže.

Svake godine broj američkih turista u Hrvatskoj raste dvoznamenkastim stopama. Prije 5 godina malo je tko prodavao aranžmane za našu zemlju, a danas ih nudi polovina od 160 turoperatora udruženih u američku nacionalnu turističku organizaciju.

- Najbrže rastuća turistička odredišta za Amerikance - u Europi su Island i Hrvatska - kaže Terry Dale iz New Yorka, predsjednik USTOA-e, udruženja turoperatora SAD-a. - Amerikanci dulje od ostalih ostaju na odmoru, više troše, zanima ih povijest, žele otkrivati lokalnu kuhinju, upoznavati ljude...za Hrvatsku je izvrsno što žele istraživati - dodaje.

Želio je i sam Terry Dale pa je nakon prvog posjeta kupio kuću u Istri. Najviše Amerikanaca u Hrvatsku dolazi upravo iz New Yorka. A Philadelphija, iz koje je krenula nova izravna linija, od New Yorka je udaljena oko jedan sat automobilom, ističe potpredsjednik American Airlinesa Jim Moses.

-
Fokusirani smo na Philadelphiju jer je to naše najveće čvorište. Imamo 420 letova dnevno, povezani smo i s manjim zračnim lukama u SAD-u - kaže Moses.

Philadelphija je povezana i s desecima odredišta u Kanadi, Meksiku i na Karibima. Za Europu su ove godine uvedene 3 nove linije - uz Dubrovnik, tu su još i Berlin i Bologna.

- Zasad se let za Dubrovnik prodaje najbolje, bolje nego za Bolognu ili Berlin koji su nam također nova odredišta, ističe nadzornica ukrcaja putnika Melisa Sanesi.

Prvi let za Dubrovnik bio je odavno rasprodan. Cijena karte - tisuću i pol eura. Putnici su bili uzbuđeni. Žele upoznati, kažu, druge zemlje, ljude, saznati više o hrvatskoj povijesti. Hrvatska ima izvrsne recenzije, 4 prestižna časopisa navode je kao jednu od tri odredišta koje treba posjetiti u Europi.

A pilot Mike Boynton već je posjetio Hrvatsku.

- Uzbuđen sam, bio sam prošlo ljeto na odmoru u Dubrovniku, sviđa mi se grad i zaista mi je drago što letimo onamo, mislim da je to dobro za obje zemlje - naglašava.

Američki turisti lani su u Hrvatskoj ostvarili rekordnih milijun i 600 tisuća noćenja. Dosad bi sletjeli u neki drugi grad u Europi i za Hrvatsku izdvojili u prosjeku 2 i pol dana. Državni tajnik u Ministarstvu turizma Frano Matušić očekuje da bi se odsad mogli dulje zadržavati.

- S obzirom na direktan let, s obzirom na to da gosti značajnije istražuju destinaciju u koju dolaze izravnim letom, ja vjerujem da će se povećati i broj noćenja - očekuje Matušić.

Amerikanci putuju tijekom cijele godine i Hrvatskoj bi itekako dobro došlo da zrakoplovi lete i zimi. No u American Airlinesu razmišljat će o tome tek kad odrade ovu sezonu. Kao i o tome kada će uspostaviti i drugu liniju - onu iz New Yorka za Zagreb.