Kamere HRT-a ekskluzivno u istraživačkom centru proizvođača automobila

Doba je velikih promjena kada svjetski proizvođači ulažu milijarde u razvoj i natječu se tko će osmisliti bolja rješenja za budućnost. U blizini Frankfurta na Majni nalazi se Tehnički istraživački centar za Europu proizvođača automobila iz Južne Koreje. U zatvorenom i strogo čuvanom centru grade se i ispituju automobili za Hyundai i Kiju. Ekipa HRT-a uspjela je ući u nekoliko njihovih laboratorija.

U automobilu koji ide na vodik, ušli smo u Tehničko središte južnokorejske automobilske industrije u Europi. Smješteno je nedaleko od Frankfurta na Majni. Ovdje radi više od četiri stotine inženjera i stručnjaka, među njima i Hrvati.

Ekologija jest jedan od motiva. Ali mrtva utrka među najvećima koji ne smiju zaostati, jaki je razlog velikih investicija u hibridne, u električni, vodikov, ili neki drugi pogon. Prije pravih ispita s pilotima na stazi, ubrizgavanje i motore stručnjaci ispituju kompjutorskom simulacijom tisuća različitih uvjeta vožnje.   

Kancelarka Angela Merkel sastala se ovih dana s direktorima njemačke automobilske industrije. Zaključili su kako će do 2030. njemačkim cestama voziti između 7 i 10 i pol milijuna automobila na elektro-pogon.

Nijemci ne znaju bi li nastao slom, kad bi milijuni vozača istodobno uključili punjenje baterija svojih vozila te hoće li neka nova buduća smjesa zamijeniti vodikov spremnik, koji je negdje ispod sjedišta pod jako velikim tlakom.

Suradnja s Hrvatima u Rüsselsheimu nije započela danas već postoje veze sa školama u Zagrebu. 

Korejci dopuštaju da kamera zaviri u samo mali dio strogo čuvanoga kompleksa, u koji nikad nisu pustili njemačke televizije. Taj prostor nalikuje na glazbeni studio, a u njemu jurilica - to je kažu samo jedna od prilika za tvrtke iz Hrvatske.