Kako nahraniti turiste domaćom hranom i što s elitinim turizmom

Unatoč subvencijama od čak 3,5 milijarde kuna godišnje poljoprivredna proizvodnja u posljednjih sedam godina pala je za četvrtinu. Uvoz poljoprivrednih proizvoda za milijardu eura veći je od izvoza. Posebno mnogo uvozimo mlijeko, meso, voće i povrće. No turizam bi to mogao promijeniti.

Hrvatsku godišnje posjeti 19 milijuna ljudi. To je prilika za domaće proizvođače koji se, međutim, moraju istaknuti i cijenom i kvalitetom. Hoteli, posebno oni s više zvjezdica, ne pitaju za cijenu, samo za kvalitetu i količinu. I hoteli na kontinentu nastoje gostima ponuditi što više lokalnih namirnica. 

A da bi se podmirile potrebe u hrvatskom turizmu potrebno je povećavati proizvodne kapacitete, povećavati fizički obujam poljoprivredne proizvodnje u Hrvatskoj i ulagati u nove tehnologije.

Odmor ne čine samo sunce, more i zabava. Gastronomska ponuda bitan je dodatak uz koji odmor - ostaje u dobrom sjećanju.




Gdje smo kada je riječ o elitnom turizmu?

Po popularnosti i broju pretraživanja na portalu TripAdvisor, Hrvatska je na vrhu popisa svjetskih turističkih odredišta. Pretraživani smo toliko da nam je popularnost u odnosu na prošlu godinu porasla za čak 27%, Dubrovnik i Split su najtraženiji. 

Dobra vijest stiže i kada je riječ o segmentu elitnog turizma. Vodeće udruženje organizatora putovanja luksuznog turizma Virtuosa nominiralo je Hrvatsku turističku zajedinicu kao najbolju nacionalnu turističku organizaciju na svijetu.
Gdje smo kada je riječ o elitnom turizmu? Odakle nam dolaze gosti više platežne moći, na što troše, što traže, što im se nudi i koja se naša odredišta brendiraju kao elitna, bila su neka od pitanja za gošće emisije HRT-a Tema dana Ivonu Begušić, voditeljicu prodaje i marketinga The Pucić Palace te Irenu Peršić Živadinov, direktoricu Turističke zajednice Kvarnera.