Po autocestama u Hrvatskoj u 2018. prošlo 3,3 posto više vozila

Po svim autocestama u Hrvatskoj u 2018. je prošlo 82,6 milijuna vozila ili 3,4 posto više nego u 2017., dok su ukupni prihodi od naplate cestarine iznosili nešto malo više od 3 milijarde kuna ili 4,7 posto više, podaci su Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA).

U najnovijem nacionalnom izvješću o autocestama za 2018., iz HUKA-e ističu da je ukupna mreža autocesta u Hrvatskoj na dan 31. prosinca 2018. bila duga 1.306,53 kilometra, te da njima, kao i dosadašnjih godina upravlja četiri koncesionara Hrvatske autoceste (HAC), Bina-Istra, Autocesta Rijeka-Zagreb i Autocesta Zagreb-Macelj. U svim tim tvrtkama i njihovim operatorima bilo je 3.185 stalno zaposlenih.

U prošloj godini nije bilo otvaranja novijh dionica autocesta, ali je na autocesti A3, pod upravljanjem HAC-a, u promet pušten novi čvor Lipovljani, kažu iz HUKA-e, najavljujući da će se u 2019. na autocestama u promet pustiti 0,3 kilometra autoceste-mosta te 10,6 kilometara brze ceste D12, koja se predaje na upravljanje Hrvatskim cestama.

Iznose i nekoliko zanimljivih činjenica, poput broja ENC uređaja, kojih je u 2018. u opticaju bilo nešto malo više od 700 tisuća, dok je odmorišta s benzinskim crpkama na svim autocestama u Hrvatskoj bilo 75, a samo odmorišta 124, restorana 26, a hotela 11.

U izvješću za 2018. iz HUKA-e navode da je u autoceste u 2018. investirano ukupno gotovo 677 milijuna kuna, od čega 248,6 milijuna kuna u nove dionice i 428,2 milijuna kuna u izgrađene/postojeće dionice, što će se u 2019. sve povećati.

Na autocestama u 2018. bilo je oko 14 posto više nesreća i gotovo 50 posto više poginulih.

Dio izvješća HUKA-e za autoceste u 2018. obuhvaća i sigurnost u prometu, o čemu podaci pokazuju da je prošle godine na autocestama u Hrvatskoj ukupno bilo 2.801 prometna nesreća, što je oko 350 tih nesreća ili 13,6 posto više nego u 2017., dok je poginulih bilo 34 ili gotovo 50 posto više.