Prskalo: Mjerilo kvalitete škole je zaposlivost učenika

Za 38 tisuća osmaša na raspolaganju je 48 tisuća upisnih mjesta. Sljedeći tjedan objavom konačnih rezultata završavaju upisi u srednje škole. Zbog velikog broja odlikaša - neke su škole iskoristile mogućnost i provele prijamne ispite.

O ovoj su temi govorili gosti "Teme dana", pomoćnik ministrice obrazovanja za strukovno obrazovanje Vlado Prskalo, ravnateljica Druge gimnazije u Varaždinu Zdravka Grđan te ravnateljica Škole za cestovni promet Renata Heljić.





Grđan je naglasila kako je Druga gimnazija u Varaždinu vrlo poželjna gimnazija i već prvog dana upisa su bili puni, tako da su se upisna očekivanja ostvarila.

- Dolaze nam izvrsni odlikaši i nemamo potrebu uvođenja dodatnih prijemnih ispita, tako da im ne stvaramo dodatni stres, rekla je.

Heljić je istaknula kako njena škola, također nema problema s upisima i kako su već u prvim danima popunjeni svi kapaciteti.

- Za naše četverogodišnje programe, a to su zanimanja za tehničara cestovnog prometa i tehničara za logistiku i špediciju te trogodišnji program za vozača motornog vozila, postoji vrlo veliko zanimanje i upisi su nam izvrsni, rekla je Heljić.

Prskalo je naglasio kako se trendovi upisivanja u škole mijenjaju te da je trenutno, gledajući prve, druge i treće razrede, u gimnazije upisano 32 posto učenika, u strukovne škole 67 posto, a 2 posto učenika nalazi se u umjetničkim i plesnim školama.

- Ove se godine slika promijenila. U gimnazijama je upisano 23,78 posto učenika, dok u strukovnim školama imamo porast na 73 posto, a u umjetničkim školama je 3 posto, istaknuo je i dodao kako ne čudi da je porast upisa u strukovne škole očekivan zato što se mnogo čini za promociju istih.

- Zajedno s gospodarstvom radimo na tome da priču o strukovnom obrazovanju učinimo konkretnom i realnom. Mjerilo kvalitete škole je zaposlivost učenika, istaknuo je Prskalo.

Ravnateljica Druge gimnazije u Varaždinu je rekla kako njena škola podiže kvalitetu na dva načina. Kroz nastavni proces i učinkovitije učenje i poučavanje te organizaciju rada po čemu se škole i razlikuju.

- Ove smo godine dobili odličnu priliku profesionalne slobode i autonomije kako bismo testirali jedan novi organizacijski oblik. Uveli smo blok nastavu i tako smo uspjeli postići smanjenje broja predmeta u prvim razredima, opterećenje učenika i time veće zadovoljstvo, istaknula je i objasnila kako je blok nastava kada se odluči nastavni plan podijeliti u takozvane konstantne predmete, a to su biologija, kemija, matematika, fizika i informatika i u takozvano društveno-humanističko područje. Kada se rade konstantni predmeti, ovo drugo područje miruje i obrnuto. To je dalo jako dobre rezultate.

Heljić je naglasila kako se veliki dio njihovih učenika brzo i kvalitetno zaposli, zato što je zanimanje za vozača vrlo veliko, ali ističe kako bi trebalo postojati puno više praktičnog rada i nastave da učenici mogu razvijati svoje vještine u okviru školskih programa.

- Na tome se sada radi zato što se zna da je potrebna modernizacija strukovnih kurikuluma kako bi se moglo pratiti tržište rada i napredak tehnologije koji je munjevit, rekla je.