Turističko polugodište: 26,2 milijuna noćenja ili 3% više

Hrvatsku je u prvih šest mjeseci ove godine posjetilo gotovo 6,9 milijuna turista, koji su ostvarili 26,2 milijuna noćenja, što su porasti od 6% i 3% u odnosu na lani, ali i dobro "prolazno vrijeme" za hrvatski turizam, ocijenio je ministar turizma Gari Cappelli.

- Prvih šest mjeseci su u turizmu bili pozitivni, a važno je i što je turizam u prva tri mjeseca samo od stranih turista uprihodio 25 milijuna eura više nego u istom razdoblju 2018. i to u predsezoni kada su cijene niže, rekao je Cappelli na konferenciji za medije u Ministarstvu turizma, gdje je s direktorom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) predstavio fizičke turističke rezultate za lipanj i šest mjeseci.

Napominjući kako se i dalje službeno predviđa da će ova turistička godina ukupno završiti sa porastima fizičkih i financijskih pokazatelja s 2 do 3 posto u odnosu na 2018., Cappelli je istaknuo da nije zabrinut ni za ljetnu sezonu, a pogotovo za posezonu, s obzirom da je jesen već dobro bukirana. Kazao je i da tamo gdje je bilo dosta ulaganja u kvalitetu rezultati i popunjenost kapaciteta su i bolji.

Smatra da su fizičke brojke (dolazaka i noćenja) važni, iako su prihodi važniji.

- Po strategiji razvoja turizma do 2020. mi smo se već približili fizičkim brojkama, ali još nismo ostvarili predviđenih 14 milijardi prihoda za 2020. nego smo sada negdje na razini oko 12 milijardi eura. Vidjet ćemo kako će završiti cijela ova godina, a i 2020., ali vjerujem da se uz kvalitetu i možemo tome približiti, kazao je Cappelli.



Iznoseći pokazatelje turističkog prometa za prvih šest mjeseci direktor HTZ-a Staničić je naglasio da smo na dan 30. lipnja ove godine u Hrvatskoj imali ukupno 1,18 milijuna kreveta u komercijalnom smještaju što je 4 posto više nego na isti dan 2018., a najveći rast je i ove godine bio u povećanju kreveta u obiteljskom smještaju koji ćini ukupno 52 posto od ukupnih kapaciteta. Kampovi su na 21 posto, a hoteli na 15 posto udjela u ukupnim kapacitetima koji su po riječima Staničića u prvih šest mjeseci bili prosječno niže popunjeni (hoteli ispod 30%, a kampovi ispod 10%) jer je velik broj objekata do kraja proljeća zatvoren.

- U tri godine od 2016. do 2019. imali smo porast broja kreveta za 164.000 u komercijalnom smještaju i teško je očekivati da će se u situaciji usporene potražnje na međunarodnim tržištima i jačanju aktivnosti konkurencije svi ti kreveti i popuniti. Ipak, veseli nas da smo u prvi šest mjeseci imali pozitivne rezultate na više od dvije trećine europskih tržišta kao i visoke stope rasta na dalekim tržištima poput Kine, SAD-a i drugih. Na tim ćemo tržištima i dalje pojačavati aktivnosti zbog čega, a i zbog situacije na europskim tržištima, planiramo i povećanje investicija za promociju iduće godine, poručio je Staničić.

Dodao je da je top 10 tržišta u prošlih šest mjeseci predvode Njemačka, Austrija, Slovenija, UK i Poljska koja je uz Češku i Sloveniju jedina u šest mjeseci sa minusom u hrvatskom turizmu. S druge strane, daleka tržišta su gotovo sva u plusu i čine gotovo 20% u dolascima i 10% u ukupnim noćenjima turista.