Hrvatske zračne luke nastavljaju s dobrim rezultatima



Dok se o ovosezonskim turističkim rezultatima vode žustre rasprave i bilježi pad broja noćenja, hrvatske zračne luke u prvoj polovici godine nastavljaju sa sve većim prometom i ulaganjima u infrastrukturu.

- Možemo kazati da smo zadovoljni, pozitivan je rast u zračnom prometu, blizu smo dvocifrenom rastu - oko 10 posto na nivou svih zračnih luka. Ove godine možemo očekivati preko 11 milijuna putnika u svim zračnim lukama, što je iznad europskog prosjeka, govori Tonći Peović, predsjednik Udruženja zračnog prometa Gospodarske komore Split.

Najveći dio prihoda zračnoga prometa, koji je oko 4.5 milijarde kuna, generira kompanija Croatia Aerlines.
- Najveću stopu rasta ove godine ostvarili su Zračna luka Rijeka i Zadar. U apsolutnim brojkama najjača je Zračna luka Dubrovnik, on bilježi 14 posto rasta, rekao je Peović.
Zračni promet jedan je od najvažnijih segmenata turizma.
- Turistička destinacija nije atraktivna ako nije dostupna - turizam je prijevoz i boravak, govori Peović.

- Cijena zračnog prometa pada - on je dostupniji sve većem broju ljudi. Zato ljudi, po novom trendu, koriste višekratna putovanja i dolaze na kraći period, a ne  koriste više samo jedan odmor u komadu. To su svjetski trendovi, ističe Peović.

- Zagreb je prošle godine imao veliki porast s obzirom na nogometno prvenstvo u Rusiji - veliki broj građana je odlazio na utamice. Ove godine se taj rast nije dogodio, govori Peović o zračnoj luci Franjo Tuđman.

- Zastupljenost niskobudžetnih avioprijevoznika na Jadranu je jaka - u Splitu je to 50 posto, u Dubrovniku 40. Međutim, u Zagrebu to nije dovoljno zastupljeno; vjerujem da će njihov menadžment naći načina da napravi atraktivan paket kako bi lowcoasteri počeli više letjeti intezivnije i prema Zagrebu.