Žalba Avaxa na odluku HC-a o odabiru Strabaga za gradnju dionice Zaradežde

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (Dkom) izvijestila je u petak da je zaprimila žalbu grčke tvrtke Avax na odluku Hrvatskih cesta da izgradnju pristupnih cesta mostu Pelješac - dionice Duboka-Sparagovići (Zaradeže) - povjeri austrijskom Strabagu.

Dva dana ranije, u srijedu 7. kolovoza Dkom je zaprimio i žalbu Strabaga na odluku Hrvatskih cesta o odabiru Avaxa za izvođača radova na gradnji južnoga dijela pristupnih cesta Pelješkom mostu. Radi se o izgradnji stonske obilaznice (DC414), poddionice Sparagovići/Zaradeže-Prapratno i Prapratno-Doli.

Podsjetimo, Hrvatske ceste 26. srpnja odlučile da stonsku obilaznicu, poddionice Sparagovići Prapratno i Prapratno Doli gradi grčki Avax, koji je dao ponudu od 511,5 milijuna kuna, a dionicu Duboka - Sparagovići (Zaradežde), Strabag, čija ponuda iznosi 478,3 milijuna kuna.

Na te odluke bilo je moguće podnijeti žalbu u roku od 10 dana.

Javni natječaji za izgradnju poddionice Sparagovići Prapratno i Prapratno Doli, koji čini južni dio pristupnih cesta Pelješkom mostu i dužine je 18 kilometara, te Duboka-Sparagovići, dugačku 12 kilometara, bili su otvoreni još lani, no žalbe sudionika natječaja na odluke o izboru izvođača onemogućuju početak njihove izgradnje.

Inače, predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

Pelješki bi most, zahvaljujući iznimnom trudu kineskih radnika, a zbog birokratskih zavrzlama i usporavajućih zakona, mogao biti gotov prije pristupnih cesta.