Vozači najavili djelomičnu obustavu rada

Udruga sindikata vozača i prometnih radnika te Sindikat prometa i veza Hrvatske najavljuju djelomičnu obustavu rada u petak, 23. kolovoza, na svim linijama - u gradskom, županijskom i međužupanijskom prijevozu.

Preuzmite aplikaciju HRT Vijesti!

Autobusima će doći pred Ministarstvo prometa sa zahtjevima da se bolje uredi tržište javnoga linijskog prijevoza putnika, a od poslodavaca će zatražiti povećanje plaća. Ako ih se i tada bude ignoriralo, ističu, pokrenut će generalni štrajk, i to 9. rujna, kada počinje nastava.

- Mi nemamo više razloga čekati, ljudi nam odlaze. Mi jednostavno vozače nemamo, plaće su male, odlaze van, više od 2300 ih je otišlo. Odljev vozača toliko je visok da ne možemo jamčiti da ćemo u roku od mjesec-dva moći održavati linije. Nalazimo se pred točkom kada će broj vozača toliko pasti da ćemo morati birati koja mjesta više neće imati prijevoz - upozorava Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika.





Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je da je najavljeni štrajk vozača autobusa za 9. rujna, kada počinje nova školska godina, situacija u kojoj se puno toga slama na djeci, a nema veze s njezinim ministarstvom i ispunjavanjem obaveza tog resora.

Sindikat prometa i veza i Udruga sindikata vozača i prometnih radnika u petak organiziraju desetominutni štrajk upozorenja na svim linijama prijevoza putnika te su, ako se ne udovolji njihovim zahtjevima, za 9. rujna najavili novi štrajk na neodređeno vrijeme, što bi mnogim školarcima onemogućilo odlazak na nastavu.

- Ovdje se radi o privatnim prijevoznicima i Ministarstvo ni na koji način ne može, osim preko odluke za pokrivanje troškova financiranja karata za srednjoškolce na to utjecati. Mi smo sada u situaciji da se puno toga slama na djeci, a nikakve veze nema niti s Ministarstvom znanosti niti s ispunjavanjem naših obveza jer mi sve svoje obveze vezano uz plaćanje prijevoza učenika ispunjavamo, komentirala je Divjak novinarima nakon sjednice užeg Vladinog kabineta.



Podsjetila je da su sredstva za pokrivanje troškova financiranja karata srednjoškolaca u odnosu na prošlu godinu povećana za 42 milijuna kuna te su sada na razini od gotovo 300 milijuna kuna.

- To je ono što je u nadležnosti Ministarstva. Ono što nije u našoj nadležnosti već je u nadležnosti Ministarstva prometa, to treba njih dalje pitati, poručila je.

Divjak je rekla da o tome nije razgovarala s ministrom prometa Olegom Butovićem, ponovivši da je to koordinacija koja ne ovisi o MZO-u.

- To što mi razgovaramo i razmijenimo mišljenja to je jedna stvar, a to da se dolazi do rješenja ili se naprave određeni službeni sastanci je nešto drugo i očekujem da se o tome razgovara, ali ne ulazi u nadležnost Ministarstva znanosti, kazala je.

O tome što traže prijevoznici, u kakvim uvjetima rade i mogućem štrajku 9. rujna, razgovarli smo u Regionalnom dnevniku s  Stjepanom Lisičakom, predsjednikom Sindikata prometa i veza Hrvatske.

Lisičak je naglasio kako već neko vrijeme pokušavaju razgovarati s poslodavcima glede izrade granskog kolektivnog ugovora. Oni su rekli kako nisu u mogućnosti povisiti plaće dok je ovakvo tržište.

Rekao je kako su tražili povišicu 10 posto.

- Plaće vozača su od tri tisuće petsto do četiri tisuće i dvjesto kuna, rekao je i dodao kako su uvjeti rada vozače veoma teški  s obzirom na to da rade s ljudima kojih ima svakakvih. Vozači su često maltretirani fizički i psihički, a vozila su prilično stara.

Naglasio je kako se želi postići to da postoji ugovor po kojem se vozač ne bi mogao platiti ispod neke razine, ali je istaknuo kako su poslodavci rekli da nije riješeno tržište linijskih prijevoznika koje bi prijevoznicima osiguralo da posluju na razini pozitivne nule.

Lisičak je rekao kako su se vozači žalili svim instancama, ali nije bilo nikakvog odgovora.

Vozači najavljuju veliki cjelodnevni štrajk 09.09. kada započinje školska godina.

- Željeli smo uvjeriti građane da to nije naša želja, nego je to nerad nekoga u Vladi tko bi trebao povesti računa da su i vozači građani ove države te da bi se i njihovi problemi trebali riješiti.

Vozači traže status službenih osoba ne samo za linijske vozače, već i vozače koji vrše gradski prijevoz.

- Svi su vozači izloženi maltretiranjima i ne želimo da se desi neki smrtni slučaj kako bi se privukla pozornost na naše uvjete rada, rekao je Lisičak.