Zahuktava se kampanja za predsjedničke izbore

Manje od četiri mjeseca dijele nas od predsjedničkih izbora, a pretkampanja kandidata već je odavno počela. Prema svemu što smo do sada vidjeli, pred nama su najneizvjesniji predsjednički izbori od hrvatske samostalnosti.
Preuzmite aplikaciju HRT Vijesti!

Iako predsjednica još nije službeno predstavila kandidaturu njezin izborni stožer gotovo je kompletiran. Uz stranačke ljude, u njemu će biti i nezavisni stručnjaci. A naglasci kampanje već su usuglašeni.

- Teme životno bitne za Hrvatsku i za sve obne koji žive u Hrvatskoj. Teme kako ojačati i osnažiti Hrvatsku, ne samo unutar njenih granica nego i u Europi i svijetu. Teme koje se bave demografijom teme koje se bave gospodarstvom, teme koje se bave mladima, otkriva Ivan Anušić, voditelj izbornog stožera Kolinde Grabar-Kitarović.

U stožeru predsjednice kažu da neće voditi prljavu već afirmativnu kampanju. Slične poruke stižu i iz tabora Miroslava Škore u kojem ne žele osobne obračune i podmetanja. Iako se i predsjednica i Škoro bore za glasove desnih birača - programi su im dijametralno suprotni. Škorin se bazira na promjeni izbornog sustava, izmjeni Ustava i jačanju uloge predsjednika.

- Vidimo da naši glavni protukandidati su sretni s postojećim ovlastima, žele ostati unutar postojećih ovlasti što znači da pristaju na to da predsjednik bude fikus. Oni se kandidiraju da ne bi ništa radili, a Miroslav Škoro kandidira se da bi napravio važne promjene u Hrvatskoj, ističe Mate Mijić, komunikcijski direktor kampanje Miroslava Škore.

No ako se pitaju stručnjaci za političku komunikaciju - borba dva jaka kandidata za isti komad političkog kolača - može jedino završiti burno.

- Možda bi moglo zaiskriti upravo na desnici u ovom tradicionalnom biračkom tijelu koje mi se sve više čini da se pozicionira na način pokušaja raščiščavanja odnosa među sobom, smatra komunikologinja Smiljana Leinert Novosel.

Zoran Milanović u nešto je komfornijoj poziciji jer na svom dijelu političkog spektra za sada nema jakog protukandidata. U svojoj kampanji zalagat će se, kako kaže, za otvorenu, progresivnu i modernu Hrvatsku.

- Mogu obećati da će Hrvatska biti jedna iznimno, ekstremno normalna zemlja u kojoj će se normalno i sigurno i koliko je to moguće sretno i prosperitetno živjeti. I da ću kao predsjednik RH sa svoje strane tome doprinijeti maksimalno, kaže Milanović.

Bez obzira koji od kandidata uđe u drugi krug, a izvjesno je da će do njega doći - glasači mogu očekivati da će u kampanji, a posebno u završnici - dominirati dobra - stara dnevna politika.

Mislim da će biti i prljava kampanja koja će pokušavati skretati pozornost na sasvim nebitne teme umjesto da se držimo onog što je ključno za poziciju odnosno za funkciju za koju biraju zapravo kandidata, ističe Leinert Novosel.

S obzirom na iskustva prethodnih izbora - da će kampanjom dominirati irelevantne teme -  i nije neko veliko iznenađenje.