U mreži Prvog o kurikularnoj reformi i mogućem štrajku

S početkom školske godine počinje i emisija "U mreži Prvog" pa je tako tema prve emisije bila "Škola za život". Je li sve spremno i koje su teškoće, pokušali su razjasniti pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Branimir Mihalinec te učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi Pavleka Miškine Nikolina Matovina Hajduk.
Preuzmite aplikaciju HRT Vijesti!
Lidija Kralj kaže da je sve spremno za početak nove školske godine, da je ovo kruna dvogodišnjeg intenzivnog rada s učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima, ravnateljima, ali isto tako i s roditeljima.

- Posebno me veseli što novih 150 000 učenika kreće u razrede po novim kurikulumima. Intenzivne pripreme su iza nas. Želim poručiti učiteljima da smo mi uz njih, cijelo vrijeme će imati podršku mentora, imat će podršku u virtualnim učionicama, u savjetničkim posjetima školama. Sve ovo radimo zbog učenika, dodaje Kralj.

Branimir Mihalinec kaže kako se sindikatu čini da nitko ne može imati kontraargumente vezano za zahtjeve učitelja, Vlada se mora potruditi oko rješenja te da s njihove strane nema kompromisa.

 - Možemo eventualno razgovarati o nekoj dinamici ako baš nema odjednom novaca da se odmah poveća sve. Ako to ne ostvarimo, sljedeći tjedan kada imamo razgovor, mi imamo odluke o štrajku, i tada ćemo sigurno pokrenuti sve naše mehanizme. Za sada, mogu samo reći da takav štrajk Hrvatska još nije imala, ističe Mihalinec.

Kralj naglašava kako svi trebamo biti svjesni da učitelji i nastavnici, savjetnici i ravnatelji u osnovnim i srednjim školama su visoko obrazovani kadar, koji su život posvetili obrazovanju.

- Učitelji su ti koji vode vašu djecu kroz obrazovanje. Treba cijeniti učitelje i pokazati da ih se cijeni, smatra Kralj.  

Svi u sustavu su za reformu, podržavaju je.

- Pozdravljamo promjene pravilnika i smanjenje administracije. Jako je velik broj škola u Hrvatskoj koji nemaju internet. Spremni smo na promjene u vrednovanju. Tako već rade učitelji razredne nastave. Ostat će velik broj ljudi koji će pružati otpor reformi. Ljudi to gledaju kao proizvod, a ne proces.Ima škola koje rade EU projekte a ima i onih koji imaju papirnate dnevnike, kaže učiteljica Nikolina Matovina Hajduk.

Kralj ističe kako je 82% roditelja zadovoljno da im je dijete uključeno u eksperimentalni program. Reforma se radi s 40 000 sudionika.

- Mi podatke ne tumačimo subjektivno, 30.000 ispitanika dalo je ovakve rezultate. Hrvatska 25 godina nije mijenjala kurikulume, ne možemo čekati da vidimo radi li nešto ili ne, ističe Lidija Kralj.

- Reforma zapravo kasni godinama, deset godina ako ne i više. Programi gimnazije su tek malo promijenjeni. Treba se krenuti, jer nikad ne postoji idealno. Imam ogromnu vjeru u naše nastavnike da to mogu provesti. Ljudi jedino osjećaju strah autonomije, odlučivanja, inspekcije i tko će to vrednovati. Sljedeća godina bi trebala biti godina potpore, da se pomogne učiteljima. Rasterećenje administracije kod učitelja je dobra stvar ali učitelji ovako imaju puno papira koje donose na sat, objašnjava Mihalinec.

Lidija Kralj kaže kako je uz reformu pokrenut i pravilnik o nagrađivanju.

- Povjerenstvo prati rad, materijale i njihove prijave te daje ministrici. Postoje bodovi, plan je nagraditi 500 najboljih, dodaje Kralj.

- Vršnjačko vrednovanje je vrlo bitno, ali i kod roditelja, da shvaćaju koliko su njihova djeca naučila i zaslužila što se tiče ocjene. Roditelji će puno više sudjelovati kao podrška, a ne da pišu lektire, zaključuje Kralj.