Pogledajte crash test: Sudar automobila i motocikla

Automobil može voziti i manjom brzinom, primjerice 45 km/h, naletjeti na motocikl ili moped - i izazvati pogubne posljedice. Pokazao je to crash test održan u četvrtak na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti. Cilj ovakvih simulacija sudara, tzv. crash testova, u ovom slučaju naleta osobnog vozila na motocikl, jest prikupiti podatke i utvrditi uzročno-posljedičnu vezu između nastanka prometne nesreće te kretanja vozila prije, za vrijeme i nakon sudara.

- S druge strane, prilika je ovo pokazati koliko i pri manjim brzinama, u ovom slučaju pri brzini od 45 km/h, može doći do pogubnih posljedica u ovakvoj vrsti prometnih nesreća, ali i educirati ostale sudionike u prometu na nužnost poštivanja svih prometnih znakova - kazao je za HRT dr. sc. Željko Šarić iz Zavoda za prometno-tehničko vještačenje. U ovim crash testovima imaju, objašnjava, dostupne sve podatke koje u realnim, pravim prometnim nesrećama nemaju.

- Ponajprije mislim na podatke prije same prometne nesreće. Znamo točno kretanje vozila, točan kut udara, smjer kretanja nakon sudara. I takve podatke možemo koristiti u analizama drugih prometnih nesreća gdje imamo sličnu situaciju - dodaje.



Motociklisti su jedna od najranjivijih skupina u prometu, postotak poginulih je velik i naleti vozila na motocikle ili mopede često završavaju s teškim tjelesnim ozljedama.

Na crash testu sudjelovali su i studenti, za koje se u sklopu kolegija na Fakultetu organiziraju simulacije realnih sudara. Tom prigodom studenti analiziraju prometne nesreće i zadatak im je utvrditi točan uzrok nastanka prometne nesreće.

Pogledajte video: