Grci mogu graditi stonsku obilaznicu, odbijena žalba Strabaga

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbila je žalbu Strabaga na odluku da grčki Avax gradi stonsku obilaznicu.

Austrijski Strabag, podrućnica u Zagrebu, u žalbi podnesenoj 6. kolovoza, a koja je sada državna komisija odbila kao neosnovau odnosi se Stonsku obilaznicu (DC414) poddionice Sparagovići (Zaradeže)-Prapratno i Prapratno Doli.

Strabag je osporavao zakonitost postupanja Hrvatskih cesta kao naručitelja kod pregleda i ocjene ponude koju je odabrao.

U odluci državne komisije stoji da je naručitelj Hrvatske ceste nije imao osnova isključiti odabranog ponuditelja iz postupka javne nabave te da je odabrao ponuda prema kriteriju za odabir ponude.

Stoga grčki Avax može uskoro početi graditi stonsku obilaznicu.

Naime, Strabag se na odluku državne komisije više ne može žaliti. No ipak ima pravni lijek i  može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom ali to ne odgađa potpisivanje ugovora i početak izgradnje obilaznice.

Tako je odlukom državne komisije završena jednogodišnja saga oko izvođača radova južne dionice pristupne ceste Pelješkom mostu. Ponude na javnom natječaju za tu dionicu otvorene su u lipnju 2018. godine, a naručitelj Hrvatske ceste su odluku o odabiru grčkog Avaxa donijele krajem veljače ove godine.

Avax će 18 kilometara dionice izgraditi za 511,5 milijuna kuna, a naručitelkj je bio procijenio vrijednost radova na 449,1 milijun kuna. Rok za izgradnju je 28 mjeseci od potpisivana ugovora koje će uslijediti uskoro.

Podsjetimo, Hrvatske su ceste krajem srpnja, uz odabir Avaxa za izgradnju poddionice Sparagovići (Zaradeže) - Prapratno i Prapratno - Doli, objavile da su za gradnju dionice Duboka - Sparagovići (Zaradeže) odabrale Strabag, koji je ponudio cijenu od 478,3 milijuna kuna. Na tu je, pak, odluku žalbu podnio Avax, a Državna komisija u tom slučaju još nije donijela rješenje.

Javni natječaji za izgradnju poddionice Sparagovići - Prapratno i Prapratno - Doli, koji čini južni dio pristupnih cesta Pelješkom mostu i dužine je 18 kilometara, te Duboka - Sparagovići, dugačku 12 kilometara, bili su otvoreni još lani, no žalbe sudionika natječaja na odluke o izboru izvođača onemogućuju početak njihove izgradnje. 

Inače, predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja prošle godine između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85% prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

Kako gradnja Pelješkog mosta napreduje prema planovima, sve se češće upozorava da bi zbog žalbi kod izbora izvođača radova na pristupnim cestama na kraju most mogao biti gotov prije pristupnih cesta. 

Odluka Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave:
Card