U 3. maju očekuju povratak radnika

Vlada je ovlastila Ministarstvo financija da brodogradilištu 3. maj izda državno jamstvo za kreditno zaduženje u visini od 26 milijuna eura za dovršetak novogradnje 733.

Radi se o dovršetku samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret za koji je potpisan ugovor s tvrtkom Algoma Central Corporation iz Kanade, a rok isporuke je sredina rujna iduće godine.

No, bit će potrebno dati još dva jamstva jer u 3. maju postoje još dva broda koja se moraju završiti. O sadašnjosti, ali i budućnosti riječkog škvera u Temi dana govorili su njegov direktor Edi Kučan i pomoćnik ministra gospodarstva Zvonimir Novak.

- Svakako da smo uvjereni da se na tom brodu može uspješno zaraditi, zato smo to i predložili Vladi da se taj brod završi u brodogradilištu. O brojkama da budem iskren, ne bih volio javno govoriti, jer imamo još završne pregovore s druga dva brodovlasnika, vezana za gradnju 514. i 723. pa onda vidim da oni odmah slušaju što je iskazano i pokušavaju iskoristiti kao svoju pogodnost za razgovor i postizanje boljih uvjeta za njih, zato o brojkama ne bih govorio, rekao je Kučan.

- Bez daljnjega, dodaje, sigurno je da će se završetkom ovog broda otvoriti nastavak suradnje s Algomom, koja je počela 2010. godine ali onda nismo imali mogućnosti i kapaciteta da ih opslužimo pa smo od 2014. Ja vidim s Algomom jednu dugoročnu suradnju na obnovi njihove flote.

- Ono što je bitno za naglasiti je da cijeli postupak komuniciramo s Europskom komisijom. Europska komisija je nama na neki način dala zeleno svjetlo da uđemo u cijeli taj postupak ali pod bitnim uvjetom. To je da mi možemo ući u taj postupak samo pod uvjetom da umanjimo štetu koja je već nastalaza državni proračun. Što znači da jedan i osnovni uvjet je da ugovori koji će se sklopiti da kada se podvuče crta, kada se zbroje troškovi i prihod po tim brodovima od brodovlasnika, izračun mora biti pozitivan, rekao je Novak.

U Vladi, navodi Novak, očekuju da će se u državni proračun vratiti oko 35 do 40 milijuna kuna.

3. maj zapošljava kadrove

- Ostali smo bez dobrog dijela segmenta brodoradilišta, mogu reći da smo u međuvremenu zaposlili djelatnike u segmentu nabave, računovodstva. Što se tiče IT tehnologije sada još uvijek radimo s podrškom IT iz Pule, a u ovom sljedećem periodu ćemo krenuti bez daljnjeg na obnovi tehničkog ureda, jer bez tehničkog ureda niste u mogućnosti kompletirati i završiti brod. Svaki brod na primoredaji ima kompletnu dokumentaciju, rekao je Kučan.

Trenutno je zaposleno 740 radnika, a postoje kaže naznake da će se ljudi koji bez plaće nisu mogli živjeti, vratiti. Pokretanje proizvodnje ovisit će o dotoku materijala. Ozbiljni nastavak proizvodnje očekuje za mjesec do dva i brodovi će se graditi paraleno. Iz pulskog akvatorija će dovesti i brod 723.

Hrvatska brodogradnja – Jadranbrod d.d. nadzirat će proizvodnju

-
Hrvatska brordogradnja Jadranbrod d.d. će biti tijelo koje će u ime Vlade RH vršiti nadzor nad progresom i završetkom brodova, a isto tako će davati i odobravati naloge bankama koje će biti uključene u taj proces. I moram naglasiti plaćanje će biti direktno na račun kooperanata i dobavaljača što je novina u cijelom ovom procesu i očekujemo da ne bi trebalo biti iznenađenja jer se novac neće moći potrošiti za neke druge namjene, osim za onu za koju su izdani, a to su završetak brodova, kaže Novak.