Potvrđena smrt jednog od članova posade Bourbon Rhodea

Bourbon Offshore potvrdio je smrt jednog od članova posade Bourbon Rhodea. Obitelj pomorca čije je tijelo pronađeno obaviještena je i zatražila je da se njegov identitet ne objavljuje. U priopćenju kažu da je tijelo nestalog mornara prvo uočio jedan od zrakoplova uključenih u potragu nakon čega je tijelo iz mora izvukao jedan od pet brodova koji također sudjeluju u potrazi.

I dalje traje potraga za hrvatskim kapetanom iz Šibenika i drugim pomorcima nestalima na Atlantiku. 

Inače, tegljač Bourbon Rhode najvjerojatnije je potonuo zbog prodiranja mora, 1200 nautičkih milja od otoka Martiniquea. Od 14 članova posade 10 je Ukrajinaca, po jedan Rus, Filipinac i Južnoafrikanac - i Hrvat Dino Miškić. Trojica Ukrajinaca spašena su prekjučer, dva dana nakon potonuća broda.

Potraga za nestalima s broda potonulog u Atlantiku

Za portal morski.hr riječki pomorac koji je svojedobno upravljao potonulim brodom podsjetio je na tragično potonuće broda iste kompanije u kojem je 2007. u Škotskoj poginulo 8 osoba.

- Veliki incident koji je tada uzbudio norvešku javnost uzrokovao je i niz sudskih tužbi, pa je u siječnju 2009. upravo tvrtka Bourbon ofshore, kažnjena s 5 milijuna norveških kruna, tada je to bilo 530 000 eura. U obrazloženju stoji da kapetanu broda, koji je potonuo zajedno s maloljetnim sinom, nije dano dovoljno vremena da nauči o plovilu, njegovoj posadi i složenoj operaciji koja mu slijedi, objasnio nam je Jurica Gašpar, urednik portala morski.hr.

Iako su se pojavile informacije da brodarske kompanije katkad rade pritisak na kapetane da biraju najbrže, a ne najsigurnije rute, dugogodišnji kapetan Fedor Pavić nije imao takvih iskustava. "Kompanija ne daje nalog kapetanu kuda da ide i što da radi, apsolutno ne. On to može, a ne mora prihvatiti. Međutim, činjenica je da mi svi plovimo uvijek najkraćim putem", kaže Pavić.

Urednik portala morski.hr Jurica Gašpar stupio je u kontakt s osobom koja je netom uoči puta razgovarala s Dinom Miškićem iz Šibenika, kapetanom potonulog broda. Ta mu je osoba kazala kako je brod 12 godina bio na vezu u Nigeriji, da je na brzinu popravljen i poslan da sa malo goriva juri ispred uragana. "Dogodilo se da je jedan motor jednostavno prestao raditi i tada već nije imao snage da bi izbjegao uragan koji ga je na kraju sustigao", kazao je.