Kupili ste tenisice koje su nakon dva tjedna izgledale ovako? Evo što vam je činiti

U nekim slučajevima sreća zbog kupnje novog proizvoda traje veoma kratko. Gospođa Petra nije uspjela zamijeniti dva para oštećenih tenisica nošenih, kako je ispričala za emisiju "Dobro jutro, Hrvatska", samo dva tjedna. 





- Kupili smo dva para sportskih tenisica za djecu, za koje se očekuje da se s njima ide planinariti. Tri tjedna smo ih imali i gornji dio se raspao kao da smo ih koristili dvije godine. Odnijeli smo ih na reklamaciju mjesec dana nakon kupovine i odgovor je bio da smo dva para dječjih tenisica vukli po podu i da su zato "izdrapane", što naravno nismo radili. Odbili su nam reklamaciju - ispričala je Petra.

Nikakve žalbe u ovom slučaju nisu pomogle.

- Nakon toga sam pisala ponovno na taj e-mail da se požalim, poslala fotografije, nitko nije odgovorio. S obzirom na to da su tenisice od stranog proizvođača, onda sam direktno pisala i tamo u tvrtku, na što su mi oni rekli da se moram žaliti kod lokalnog distributera, ispričala je, dodavši da je tu stala s cijelim postupkom.

Kupci se često u ovakvim situacijama osjećaju razočarano i prevareno.

- Razočarana sam jer je to nekakav brend koji bi trebao predstavljati nešto u čemu se hoda, trči, planinari, reklame su "ludilo", a nama se na djeci nakon dva tjedna hodanja raspadne, dodaje Petra.



Kvaliteta robe je različita i uvijek se trebamo pitati jesmo li dobili ono što smo uredno platili. Pitanje glasi: što je još gospođa Petra mogla učiniti da riješi svoj problem?

Jasna Sabljak, viša tržišna inspektorica iz Državnog inspektorata kaže da je bitno najprije pisano se obratiti trgovcu kako bi se iskoristila mogućnost arbitriranja s njim. Trgovac je dužan odgovoriti na pritužbu u roku od 15 dana.  Ako se tako ne riješi problem, postoji mogućnost kroz obraćanje tržišnoj inspekciji.

Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kaže da su hrvatski potrošači slabo informirani oko zaštite svojih prava.

- Ona je preskočila jednu stepenicu, trebala se obratiti tržišnoj inspekciji koja bi intervenirala. Najčešće trgovci tvrde jedno, potrošači drugo, i onda dođemo u nedoumicu tko je u pravu. Onda postoji mogućnost vještačenja. Prvih šest mjeseci vještačenja plaća trgovac bez obzira na ishod, a ostatak do dvije godine plaća onaj tko nije u pravu - kaže Knežević, dodajući da potrošači često odustaju od vještačenja.

Dokazivanje vještačenjem se obavlja tek u slučaju da ono na što se potrošač žali nije moguće vidjeti senzorski, kroz dokumentaciju. Tada se koristi ovlašteni sudski vještak, koji donosi sud. Nakon toga Državni inspektorat donosi upravnu mjeru ako materijalni nedostatak zaista postoji na proizvodu, objašnjava Sabljak.



Što s objašnjenjem trgovca kao u ovom slučaju, da je kupac sam oštetio tenisice koje su, usput rečeno, bile na sniženju?

- Ista su prava kod robe na sniženju, osim kod robe s greškom. Ali kad kupujemo robu s greškom, onda moramo unaprijed biti upoznati u čemu je greška, gdje je greška, i sami donosimo odluku hoćemo li takvu robu kupiti. Naravno da se ne možemo žaliti na taj nedostatak ako smo takvu robu kupili. Ovdje se očito radi o kupljenoj ispravnoj robi s kojom nije bilo nikakvih problema. Tenisice su sportska obuća, namijenjene i za hodanje po kamenju i po vlažnome i po klizavome, i onaj tko ih je kupio mora biti siguran da ih u svakoj situaciji može koristiti, kaže Knežević.

Na kraju, može li gospođa Petra još uvijek ostvariti svoje pravo i prijaviti svoj slučaj tržišnoj inspekciji, ako je 13. travnja obavljena kupnja, a u svibnju je
od trgovca dobila odgovor.

- Ona se može obratiti tržišnoj inspekciji, a bitno je da se po Zakonu o obveznim odnosima u roku dva mjeseca od nastanka, kada primijeti, obrati trgovcu. Ona je to ispunila i može se obratiti - poručila je Sabljak.

Više doznajte u videu: