Posebnosti i specijaliteti Roma Lovara

Kako u nedostatku kvalificiranih radnika u turizmu u osposobljavanje uključiti manjine te ih školovati i za što bolje predstavljanje prepoznatljivih nacionalnih posebnosti i specijaliteta? Odgovore na to daje program "Doživi multi-kulti turizam".

U Romskoj kući na obroncima Bilogore, u Maglenči, 10-ak kilometara od Bjelovara, moći ćete na najbolji način doznati mnogo toga o Romima Lovarima.

- Ono što nam je bio cilj još prije 10 godina progurati taj pilot projekt kulturno edukacijskog hostela. Nakon 10 godina mi smo prepoznatljivi, ne samo na prostoru Bjelovarsko-bilogorske županije nego i na prostoru cijele Republike Hrvatske, objašnjava Goran Đurđević, predsjednik Udruge izvornih Roma Lovara.

A tek kad kušate tradicionalna romska jela poput sarmica s četiri vrste mesa, ugođaj će biti potpun. Tomu teži i europski program "Doživi multi - kulti turizam", vrijedan milijun i pol kuna.

- Sam program ima tijek obrazovanja kuhara multinacionalne kuhinje, animatora multikulturalnih događanja i voditelja on line prodaje booking, odnosno rezervacije i nakon toga provođenje na ciljnim skupinama, edukacija i implementacija na prepoznatim turističkim odredištima, kaže Alen Kaminski, voditelj projekta "Doživi multi-kulti turizam".

Veći dio programa, 70 posto, provodit će se u hotelu u Garešnici i jednom restoranu u Bjelovaru.

- Bjelovarsko-bilogorska županija i okolica Bjelovara ima jako puno nacionalnih manjina od Mađarske kuće, Romske kuće, Bilogorske. Tako da ćemo s njima razvijati jela i njihovu kuhinju, ističe Srećko Koljić, restoran "Franz", Bjelovar.

- Moram reći da su vlasnici Romske kuće prošli bezbroj programa, edukacija i turističkih animacija. Ništa se neće dogoditi samo po sebi, kaže Jasna Vaniček Fila, idejna začetnica projekta "Doživi multi-kulti turizam.

dr. sc. Romana Lekić, Visoka škola "Edward Bernays", Zagreb, govori kako je ovaj projekt značajan jer će postaviti temelje i osnovnu metodologiju u edukaciji kako obrazovati npr. animatore za multikulturni turizam i menadžere doživljaja.

- Kako upravljati doživljajem i na koji način složiti proizvode koji će zaista biti održivi i konkurentni, dodaje Lekić.

U sklopu projekta, inovativnim pristupom obrazovat će se 50 polaznika koji će se uključiti u rad u turizmu.