Hrvati troše i kupuju, a trgovci pune blagajne

Hrvatska već 60 mjeseci bilježi rast maloprodaje pa bi ove godine trgovci nakon punih 11 godina mogli doseći promet iz pretkrizne 2008. Na pozitivne trendove u trgovini na malo najviše su utjecali rast plaća, zaposlenosti, turistička potrošnja i povoljniji potrošački krediti, tvrde u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Hrvati troše i kupuju, a trgovci pune blagajne. Prodaja goriva lani je, primjerice, povećana za 12 posto, lijekova za 5, a hrane za 3 i pol posto. I ove godine promet u trgovini raste. Potrošnju je potaknula veća kupovna moć građana. Nekima su porasle plaće, malo je veća zaposlenost, niže su kamate na potrošačke kredite.

- Imamo 3 posto, ovisno od mjeseca do mjeseca i do 4 posto. To je dobro u odnosu na ostalo gospodarstvo, ali  tu je i taj  turizam koji raste i daje doprinos povećanju trgovine, kaže potpredsjednik HGK za trgovinu Josip Zaher.

Veliki trgovački lanci ugrožavaju male trgovce pa obrtnici spas traže u udruživanju. U trgovinama je sve traženija zdrava, bio hrana, a trgovačke robne marke posljednjih godina rastu iznadprosječno. Njihov vrijednosni udio u ukupnoj košarici prehrane i drogerije je 19 posto, a prema riječima analitičarke Jelene Doko Cetine - taj trend će se nastaviti.

Digitalizacija, pa čak i robotika, u svijetu jača konkurentnost trgovine. I domaći se trgovci sve više moderniziraju pa je trgovina, s udjelom od 20 posto svih poduzetnika i 15 posto svih zaposlenih, postala naš vitalan sektor.