U prometnim nesrećama u 4 dana poginulo 11 osoba

I danas je nastavljen crni niz stravičnih prometnih nesreća koje su se u posljednja četiri dana dogodile na našim cestama, a u kojima je poginulo čak 11 osoba. Kod Sinja je jutros poginuo 19-godišnjak zbog neprilagođene brzine i gubitka kontrole nad vozilom.

U crno su zavijeni i Runovići kod Imotskog. Od posljedica nesreće koja se dogodila u noći sa srijede na četvrtak, preminuo je i drugi maloljetnik. Mala općina u Dalmatinskoj zagori proglasila je trodnevnu žalost.

Crne dane na prometnicama uzrokovali su brzina i vremenski uvjeti, ali i izrazito stara vozila. No na nešto se ipak može utjecati. U većini nesreća stradale su mlade, za upravljačem neiskusne osobe. Postavlja pitanje jesu li mladi vozači nakon položenog ispita zaista spremni za cestu. Obuka traje otprilike 3-4 mjeseca u kojima je 30 sati nastave o propisima te minimalno 35 sati vožnje. A prolaznost vožnje samo je 50 do 60%.

Autoškola je, tvrde stručnjaci, prvi korak u stvaranju odgovornog vozača. Najveću ulogu ima okolina, odnosno roditelji i odgojne ustanove. Kada se dogodi nesreća, često je prekasno, zato za upravljačem na umu treba imati da je uvijek bolje stići polako nego nikako.





Iz Splita se javila Anita Markovina Radnić jer su policijske su patrole i večeras na cestama. Rekla je da su neiskustvo, alkohol i neprilagođena brzina ubojita kombinacija za sve, pogotovo za mlade vozače. Razgovarala je sa Sinišom Mihanovićem, voditeljem Službe za sigurnost cestovnog prometa PU splitsko-dalmatinske koji je rekao da policija kontinuirano provodi preventivne, represivne aktivnosti. Pojasnio je da kada su mladi vozači u pitanju, ukazuju na opasne opasnosti i kako ih predvidjeti.





Iz HRT-ovog studija u Čakovcu javio se Rajko Horvat, bivši šef Odjela prometne policije, danas voditelj Katedre za tehniku cestovnog prometa pri zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti. Na pitanje zbog čega se događa ovaj strašni niz nesreća posljednjih dana, naglasio je da je policija zadnja institucija koja treba sankcionirati sve one koji grubo ne poštuju prometne propise.





Smatra da problem nastaje mnogo ranije - u RH nema sustavnog odgoja i obrazovanja upoznavanja prometnih propisa i načina njihovog poštivanja, odnosno sudjelovanja u prometu.