Pruga zvana čežnja

Već više od 20 godina traju nastojanja da se putovanje željeznicom od Bjelovara do Zagreba skrati s dva na podnošljivijih sat vremena. To konačno omogućuje napokon izgrađena dionica između Svetog Ivana Žabna i Gradeca. "Pruga zvana čežnja", jer se toliko na nju čekalo, sada je zbog otezanja otvaranja već izgrađene dionice postala "pruga zvana tuga".

Bez gužve, ali presporo. Od Bjelovara do Zagreba vlakom se ide iz nužde i navike. Za 80 kilometara potrebna su dva sata, kao na trostruko dužim dionicama u zapadnoeuropskim zemljama.

12 kilometara pruge koja se umjesto za Križevce, u Svetom Ivanu Žabnu odvaja za bliži Gradec, put skraćuje za gotovo cijeli sat. S europskih 200 milijuna kuna postala je prva pruga koja se u nas gradila nakon pola stoljeća. No, sve se neočekivano otegnulo.

Iako su i pruga i 3 nova stajališta na njoj izgrađeni još prije dvije godine, vlak je za sada na njima još uzaludno čekati. Prva odgoda otvaranja bila je prošle godine u prosincu, druga ove godine u rujnu, pa se mnogi s pravom ptiaju kada će vlak uopće ovuda proći.

U HŽ infrastrukturi odgovaraju - s novim redom vožnje 15. prosinca. Sve kasni zbog brojnih nepravilnosti u izvođenju radova i naknadnih otklanjanja, no sada je tvrde sve spremno.

- Planiramo iz Bjelovara prema Zagrebu bit će 5 linija dnevno, a iz Zagreba prema Bjelovaru bilo bi 7 linija, najavljuje Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz.

- Linija bi trebalo biti i više, ali upravo zbog toga što se radi remont na glavnoj pruzi nije moguće u ovom trenutku postaviti i više linija, objašnjava Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.

Zbog remonta na dijelu između Vrbovca i Dugog Sela vlak neće voziti očekivanih 50 već 75 minuta, ali i to je neki dobitak. Bit će ih još.

- Želimo subvencionirati dio putnika na tom dijelu i za 2020. i to će biti šredloženo u županijskom proračunu, rekao je Damir Bajs, bjelovarsko-bilogorski župan.

Tako preostaje još samo da vlak napokon novom prugom krene.