Antonov na Plesu imao nezgodu i odgodio let

Mjesec dana prije ugovorenog roka u Karlovcu je završen servis dizelskog motora iz nuklearne elektrane Smolensk u Rusiji. Riječ je o rezervnom motoru koji je prije 40 godina proizveden u Karlovcu, a na redoviti servis dopremljen je ljetos.

No zbog nezgode pri zatvaranju, zrakoplov Antonov 124-100 koji je došao po njega danas nije poletio prema Rusiji. Neposredno prije polijetanja puknuo je stajni trap. Polijetanje je odgođeno dok se kvar ne popravi.





Nakon tri mjeseca u karlovačkom servisu, dizelski motor težak 84 tone napustio je sinoć pogone tvrtke Adriadiesel. To je, kaže član Uprave Adriadiesela Boris Tolić - vrlo opsežan posao u koji su uključeni svi dijelovi tvrtke, od inžinjeringa, nabave, kontrolinga, montaže i strojne obrade. Karlovačka tvrtka jedna je od sedam u svijetu koje proizvode ovakve motore. Imaju dogovorene poslove vrijedne 70-ak milijuna eura za sljedećih nekoliko godina.

Motor ovakvih dimenzija prevoze posebni teretni zrakoplovi, poput ovog Antonova. U pretovaru sudjeluje oko 50 ljudi. Motor i postolje zajedno teže više od 100 tona stoga nije svejedno gdje će se cijela konstrukcija smjestiti unutar zrakoplova.





- Vrlo je bitno teret, pogotovo ove velike težine koje imamo - smjestiti na pravo mjesto unutar zrakoplova i osigurati ga. Bitan je balans, jer ako se teret smjesti previše natrag, avion neće moći uzletjeti, a isto tako ni sletjeti, izjavio je Vinko Coce, voditelj robnocarinskih skladišta Međunarodne zračne luke Zagreb.

I kad se činilo da je sve gotovo, pri zatvaranju zrakoplova dogodila se nezgoda. Napuknuo je stajni trap jednog od najvećih zrakoplova na svijetu. Iako je naša tvrtka servis obavila prije planiranog roka, čini se da motor neće tako brzo na konačno odredište, u rusku nuklearku.