Flota iz Šibenika plovi svjetskim morima

Brodogradilište Iskra u Šibeniku napravilo je i isporučilo 100. jubilarni brod. Za deset godina suradnje s Norvežanima napravili su hibridni dizelsko- električni katamaran.

Probna vožnja katamarana Ida, besprijekorna. Tako mora i biti jer aluminijski dvotrupac, 8 metara širok i nešto kraći od 14 metara - čekaju teške zadaće: rad na farmama lososa u Norveškome moru.

Stota je to novogradnja iz brodogradilišta koje je do prije deset godina bilo isključivo remontno. A ovaj brod drugi je svoje vrste proizveden u Šibeniku - konstruiran da ispunjava i najviše eko standarde. Tehnologija usmjerena na strateški cilj Kraljevine Norveške - smanjenje emisije stakleničkih plinova. Dizajn je, pak, podređen industriji marikulture.

- Zahtjevi za posadom su minimalni, uglavnom se radi o operateru broda i jednom ili dva operatera s palubnom opremom - napominje Marko Šoša, rukovoditelj sektora novogradnje Iskra brodogradilišta Šibenik.

U cijelosti katamaran djelo je ruku šibenskih meštara - hvaljenih zbog vještine zavarivanja aluminija. Knjige pune narudžbi potvrđuju - kvaliteta je neupitna. Ugovoreno je još 14 novih brodova, a pred potpisom su još najmanje njih 4. Prvi put gradit će i ribarice.

Hale i navoze šibenskoga brodogradilišta nije ispraznio ni stečaj. Uspješno je završen dolaskom slovenske Iskre. Dugove su otplatili, omogućili proizvodnji da diše - a zaposlenima i kooperantima vratili sigurnost.

Početak je bio skroman. Zacrtali su - 15 brodova u 5 godina. Danas, desetljeće poslije, flota iz Šibenika plovi svim svjetskim morima na kojima ima uzgajališta ribe u vlasništvu norveških tvrtki. Spremni su i za nove izazove. Brodovi na električni pogon, smatraju, budućnost su plovidbe.