Ulazimo u deveti tjedan štrajka učitelja i profesora u osnovnim i srednjim školama. Nekima je to prilika za neutemeljene kalkulacije, poput one da će se nastavna godina morati ponavljati.
Ponedjeljak će biti šesnaest dan da učenici u osnovnim i srednjim školama nemaju redovitu nastavu, nakon što još nije došlo do dogovora sindikata i Vlade, pa se roditelji i javnost pitaju - kako će se to nadoknaditi.
Ulazimo u deveti tjedan štrajka učitelja i profesora u osnovnim i srednjim školama. Šesnaest dana učenici nemaju redovitu nastavu. Nekima je to prilika za neutemeljene kalkulacije, poput one da će se nastavna godina morati ponavljati.
- Odredba poništavanja nastavne godine ili da mi automatizmom srušimo jednu generaciju ne postoji, dapače imamo mogućnost nadoknade. Nije cilj da izgubimo 10% nastave, nego da nadoknadimo te sadržaje koje će usvojiti, objašnjava zamjenik ministrice znanosti i obrazovanja
Marko Košićek.
- Očito, ma koliko bili maštoviti oni koji su radili zakon, nisu predvidjeli ovu situaciju. U Zakonu ne postoji mogućnost ponavljanja školske godine, kaže profesor hrvatskog jezika iz Srednje škola Vrbovec
Željko Stipić.
Ali postoje i oni koji tvrde suprotno. Nastavna godina traje 175 dana, odnosno 160 za maturante, a prema članku 48 Zakona o odgoju i obrazovanju, može se skratiti u slučaju elementarnih nepogoda ili ratnog stanja, no štrajk je ipak nešto drugo.
Dakle svi oni koji kažu da se neće nadoknađivati, nego će se proglasiti da će biti kraće u sadašnjoj zakonskoj regulativi nije izvedivo, tvrdi zamjenik ministrice znanosti i obrazovanja Marko Košićek.
U tom slučaju, kaže Košiček, morali bi mijenjati zakon. Nove informacije, koje je poslalo Ministarstvo u vezi s nadoknadom, ne uključuje subote, nego nenastavne dane, skraćivanje zimskih i proljetnih praznika i produljenje nastavne godine. A što se tiče maturanata, dodaje, i to se može nadoknaditi.
- Uz istu opciju skraćivanja praznika i produljenja nasstave, umjesto da im završi 22. svibnja završit će im 29. svibnja imali bi dovoljno nastavnih dana, rekao je Košićek.
No jedan dio u obrazovnom procesu nije sada ni nadoknadiv ni izvediv - ocjenjivanje.
- Ovo je izvanredna situacija i ona nameće i to da će za određeni problem nećemo imati rješenje pa i ovo vaše pitanje, za pitanje ocjenjivanja. Ne možete vi za dva tjedna riješiti nešto što niste riješili 11 ili 12 tjedana, a to ne trebate ni pokušavati jer je to loše rješenje, rekao je Stipić.
A jedino dobro rješenje je da ove učionice od sljedećeg tjedna više ne budu prazne.