Otvoreno: Kako nadoknaditi izgubljene dane nastave?

Prekida se štrajk u školama, Vlada i sindikati postigli dogovor. Učitelji i nastavnici izborili su se za povećanje koeficijenta složenosti poslova, nenastavnom osoblju ipak samo dodaci.

Zašto većinski sindikati obrazovanja ovaj put nisu tražili izjašnjavanje članstva? Kako će se organizirati nadoknada nastave? Hoće li dogovor s prosvjetnim radnicima rezultirati valom zahtjeva ostalih javnih službi?

To su bila pitanja za goste emisije Otvoreno, Zvonimira Frku Petešića, predstojnika Ureda predsjednika Vlade, Branimira Mihalinca, predsjednika Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, Marka Košičeka, glavnog savjetnika ministrice znanosti i obrazovanja te Sanje Šprem, predsjednice Sindikata hrvatskih učitelja.




Postignut kompromis Vlade i sindikata
Divjak za Dnevnik HTV-a: Zdravi kompromis Vlade i sindikata obrazovanja
Milardović: Plenković nije Thacher, prosvjetari nisu rudari

Na pitanje je li ovo poraz Vlade, Frka Petešić je odgovorio da nije te da je postignut dobar kompromis.

- Najvažnije je da se štrajk obustavio, da se djeca vraćaju u školu i da smo postigli jedan kvalitetan dogovor koji je s jedne strane fiskalno održiv, a s druge strane ispunjava glavninu zahtjeva sindikata, rekao je.

- Ovaj će kompromis umjesto 630 milijuna kuna koštati kroz 2020. godinu, 270 milijuna kuna. To je taj kompromis, naglasio je i dodao kako je ova Vlada, što se tiče osnovice, istu povećala po principu 2+2+2, a zatim 2+3, a naravno da bi i dalje pristala povećati osnovicu i to bi se dogodilo, naglasio je Frka Petešić.

- To je nešto što neće iziskivati nove poreze, nego ćemo moći nastaviti s politikom smanjenja poreza, istaknuo je.

Mihalinec je naglasio kako je postignut dobar kompromis koji se sastoji u dinamici našeg cilja.

- Mi smo postavili da koeficijent složenosti poslova u osnovnom i srednjem školstvu, visoke stručne spreme, zaostaje za sličnom složenosti poslova za 6,11 posto, naglasio je.

Šprem je rekla kako sindikati rade sukladno aktima sindikata, te kako su njihova tijela odlučila postići koeficijent složenosti poslova 1,406, što znači razliku 6,11.

- U ovome štrajku to je postignuto, no dali smo mogućnost da se naši članovi o svakoj ponudi Vlade izjasne referendumom, naglasila je.

Košiček je istaknuo kako je ministrica i ministarstvo cijelo vrijeme štrajka pozivalo na dijalog. I da se kroz njega dođe do kompromisnog rješenja, što se danas i ostvarilo.

- Cijeli ovaj proces je bio puno više od financijskog dijela. Govorilo se o dignitetu učitelja. Mi koji radimo u ministarstvu, želimo da se ostvari taj cilj.

Frka Petešić je istaknuo kako je ovo uspjeh Vlade u pregovorima da se sve ovo svelo u nešto što je fiskalno održivo, a ujedno odgovara zahtjevima sindikata.

Mihalinec je rekao kako je odluka morala biti donesena danas, te kako bi bilo besmisleno da se štrajk produži.

- Bilo bi besmisleno provoditi referendum. Cilj je postignut i sutra su učenici u klupama, istaknuo je.

Košiček je naglasio kako je ministarstvo objavilo analizu koja je orijentir za roditelje i širu javnost.

- Školska godina traje najmanje 175 nastavnih dana, odnosno 160 nastavnih dana za maturante i to je ono što se mora postići, naglasio je Košiček i rekao kako će o tome škole autonomno odlučivati.

Frka Petešić je rekao kako je poznato da u raznim javnim službama postoje zahtjevi sindikata te se tu traži rješenje.

- Cilj je Vlade bio da se izbjegne situacija u kojoj bi došlo do prekomjernih zahtjeva koji nisu fiskalno održivi i koji bi Hrvatsku vratili unazad i koji bi poništili sve ono što je omogućeno u protekle tri godine, a to je zdrav rast, naglasio je Frka Petešić.

Šprem je istaknula kako je ono što učiteljima i profesorima važno, to je društveni i materijalni položaj.