Borba s teleoperatorom - čitanje malih slova nije dovoljno

Pritužbe na davatelje elektroničkih usluga su česte. Pri ugovaranju bilo koje usluge s teleoperatorom valja dobro otvoriti oči i pročitati sva ona sitna slova, no moguće je da vas ni to neće spasiti. I dalje se korisnicima serviraju nejasni uvjeti ponuda, skrivaju dodatni troškovi i ograničenja usluga. Zbog toga se nerijetko nađu pred zidom kada im operator ne želi prihvatiti prigovor. Iskustvo naše gledateljice pokazuje da ne treba odustati u traženju svojih prava.

Iva Tadić
probleme s prijmom satelitskog signala imala je od samog početka. Nakon toga deset mjeseci nije bilo smetnji. No ovoga ljeta zaredali su dani kada nijedan televizijski kanal nije mogla gledati. Iva je tada zaprijetila raskidom ugovora. Operator je poslao tehničara na teren, koji je otklonio kvar. No nitko tada nije spominjao da će taj popravak ići na njezin trošak. Sve dok joj u kolovozu nije stigao račun s dodatnom stavkom od 187 kuna. Nakon prigovora operatoru, požalila se i Povjerenstvu za potrošače Total TV-a.

Odgovor Total TV-a redakciji Potrošački kod

- Po prijavljenoj smetnji putem e-maila, Total TV pokušao je kontaktirati pretplatnika kako bi se prošao proces otklona kvara, ali bezuspješno. S obzirom da svaka prijavljena smetnja mora biti otklonjena u roku od 5 dana, poslan je nalog ovlaštenom kooperantu. Utvrđeno je da je smetnja mogla biti riješena telefonskim putem. Total TV zadržava pravo naplate neosnovanog izlaska tehničara na teren, stoji u odgovoru.

Korisnica se obratila i HAKOM-u. Mišljenje toga regulatornog tijela obvezujuće je i za potrošača i operatora. Andro Marčev iz HAKOM-a kaže kako korisnik nije dužan platiti popravak, odnosno modifikaciju koju je potrebno napraviti da bi se mogao imati prijam programa. Operator može prebaciti trošak na korisnika, ali samo ako je korisnik skrivio kvar, upozorava Marčev. Dodaje kako je oprema u vlasništvu samog operatora i korisnica nije odgovorna za njezino funkcioniranje.

Ako se trošak popravka namiruje iz džepa potrošača, to se mora najaviti. Naša gledateljica ima pravo na umanjenje iznosa na idućem računu ili povrat novca - prema vlastitom izboru. Uz to, jedan televizijski program, iako je u osnovnom paketu, nije mogla pratiti jer je za njega navedeno da nema prava emitiranja. Iz HAKOM-a poručuju kako u tom slučaju Iva ima pravo tražiti umanjenje računa.

Total TV potvrdio nam je da korisnicima umanjuje račun kada ne mogu pratiti neke kanale. Ali Iva je dobila mjesečni račun od 85 kuna. Zato od njih očekujemo da joj idući račun umanje. No da nije pisala prigovore i ustrajala na svojim pravima - ne bi ih mogla realizirati.