Hrvatska: Filmski turizam u porastu

Prema posljednjim podacima do kraja studenog posjetilo nas je više od 20 milijuna turista. Ljepotu i izuzetne lokacije naše zemlje prepoznaju i filmski producenti iz cijelog svijeta. Vrlo često su upravo lokacije sa snimanja motiv dolazaka milijuna turista, a stručnjaci kažu da su takvi filmski uraci trajna reklama.

Dvije godine od snimanja Igara prijestolja, a interes za Dubrovnikom kao mjestom snimanja - nikad veći.

- Za rođendan sam si poklonila dolazak na lokacije snimanja serije. Hotel mi je u neposrednoj blizini stuba na kojima je snimana jedna od najpoznatijih scena, tako da ih ponovno proživljavam, oduševljena je Megan, gošća iz SAD-a.

Prepoznale su to i turističke agencije, pa nude višednevne rute po lokacijama snimanja.

- Game of thrones je jedan ogroman poklon. Jedna Irska ima 350 tisuća gostiju koji jedino dolaze zbog Game of thrones u Irsku tako da se to mora i može iskoristit više, naglašava Ivana Kovačević, turistička agentica.

Prema procjenama, pet posto turista svijetom putuje radi posjeta filmskim lokacijama.

- Filmska industrija je usko povezana s turizmom. Na Novom Zelandu od snimanja Gospodara prstenova broj gostiju se udvostručio. Film se u promociji pokazao mnogo efektnijim i jeftinijim od oglašavanja, a Hrvatska tu ima puno potencijala, ističe Fransico Dias, potporedsjednik Potugalske filmske komisije.

Hrvatska bi ove godine od filmskog turizma mogla uprihodovati više od pola milijarde eura.

- Na nama koji radimo u javnom sektoru je da povežemo, svatko u svom segmentu, sve ono što možemo ponuditi kako bismo doveli u Hrvatsku najznačajnije produkcije u svijetu filma, naglašava Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.

Zahtjevni filmski projekti snimaju se u hladnijim mjesecima bez mnogo turista. Upravo tada zbog njih više posla imaju hoteli, restorani, prijevoznici.

Osim po lokacijama, producentima smo zanimljivi i zbog nižih cijena - jer posljednjih sedam godina na snazi su mjere poticaja kojima se filmašima vraća do 25 posto uloženih sredstava.

- Mogu vam reći na primjeru 'Mamme mije'. Grčka je bila toliko ljuta što se taj film snimao na Visu u Hrvatskoj da su htjeli smijeniti ministra i direktora Turističke zajednice i rekli im zašto niste sve dali gratis, samo da ovdje dođu, koja bi nam to bila reklama, jer takvu reklamu je teško platiti, govori Spomenka Saraga, direktorica producentske tvrtke.

Takvih reklama mogli bismo imati i više. Diljem zemlje čekaju lokacije koje veliki filmski producenti tek trebaju otkriti.