Plenković: Bez EU-a teško bismo realizirali planove

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac" potpisan je u petak u Karlovcu, a riječ je o dionici dugoj 44 kilometra, vrijednosti 3,45 milijardi kuna, od čega 2,7 milijardi kuna bespovratno iz europskih fondova.

Ugovor o dodjeli novca potpisali su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

Ministar Oleg Butković istaknuo je kako time počinje gradnja nizinske pruge prema Rijeci. 

- Na mediteranskom koridoru, najvažnijem koji prolazi kroz Hrvatsku, za sada gradimo dio prema Mađarskoj, Dugo Selo- Križevci, odabrani su izvoditelji radova za oko tri milijarde kuna vrijedne relacije Koprivnica-Križevci-mađarska granica, a ovo danas je početak gradnje nizinske pruge u djelu prema Rijeci, dok se ostale dionice projektiraju, rekao je Butković, naglašavajući i kako povlačenje europskih sredstava za dionicu Hrvatski Leskovac-Karlovac znači da će Europska komisija financirati i ostatak pruge prema Rijeci.

Ministar je pobrojao i druge aktualne projekte u Rijeci te istaknuo kako će to i buduća pruga omogućiti da Luka Rijeka bude jedna od najvažnijih i najvećih luka sjevernoga Jadrana.

Po riječima predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture, na dionici od Hrvatskog Leskovca do Karlovca sagradit će se 44 kilometara elektrificirane pruge, sedam nadvožnjaka i podvožnjaka, modernizirati svi prijelazi, kolodvori i stajališta te ugraditi moderan signalno-sigurnosni sustav. 

Kršić nije mogao precizirati kada bi konkretno mogli započeti radovi, napominjući da slijedi natječaj za odabir izvođača radova pa će to ovisiti i o eventualnim žalbama. 

Ministar Butković se nada da će svi postupci oko odabira izvođača ići brzo kako bi radovi na ovoj dionici pruge počeli iduće godine.

Ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric kaže kako je ovaj projekt najveći koji se potpisuje u Hrvatskoj ove godine, a drugi najveći potpisan do sada, odmah iza Pelješkog mosta. 

Plenković: Projekt "težak" 3,45 milijardi kuna

- Zaista je dobro da se ovaj današnji događaj odvija samo nekoliko dana prije nego što preuzmemo predsjedanje EU-om. Očito i temeljem ovih zadnjih anketa treba osvijestiti što nam znači članstvo u Europskoj uniji. Ovaj projekt vrijedan 3,45 milijardi kuna, od kojih će 2,7 milijardi biti donirano iz europskih sredstava, još je jedna potvrda koliko je članstvo važno za razvoj Hrvatske. Bez te dodane vrijednosti bilo bi vrlo teško realizirati naše planove za idućih 10 godina, gdje planiramo ulaganje od 3 milijarde eura u željezničku infrastrukturu, rekao je premijer Andrej Plenković.

Premijer je dodao da je do sada uložen znatan novac u cestovnu infrastrukturu, potom i u zračne luke, pomorske luke te riječni promet.

- Sada su na redu željeznice. Modernizacija tog oblika Hrvatsku čini povezanijom, integriranijom u europske koridore, a život naših ljudi kvalitetnijim. Obnova ove zgrade u Karlovcu ujedno je velika investicija. Karlovac će dobiti moderniziranu zgradu, a naši Karlovčani će dvostruko brže doći do Zagreba, a kako kaže gradonačelnik, moći će se i brže vratiti u Karlovac.

U izjavi novinarima još je jednom naglasio važnost ovoga projekta.

- Ovaj je projekt dio nizinske pruge Zagreb - Rijeka. Skratit će se, kada se projekt realizira u roku od četiri godine, za pola putovanje od Zagreba do Karlovca, a sada to iznosi 35 minuta. Obnovit će se i Glavni kolodvor u Karlovcu, ovaj spomenik kulture koji datira s početka 20. stoljeća.

Dodao je da će Vlada nastaviti s ravnomjernim regionalnim razvojem zemlje.

Premijer se prije potpisivanja ugovora sastao sa županom Karlovačke županije Damirom Jelićem i gradonačelnikom Karlovca Damirom Mandićem.