Prosječni turist u RH potroši 97 eura, najviše u Zagrebu

Hrvatski turizam nastavlja s rastom. U prosincu je prema sustavu e-visitor - ostvareno 3,5 posto više noćenja nego u istom mjesecu 2018. Novogodišnji praznici - nova su prilika za nove pluseve. Rast dolazaka bilježe turistički djelatnici od Dubrovnika do Istre.

Istra je uvijek najposjećenija, pa je tako i danas bilo 40 tisuća gostiju. Okupan suncem, Poreč je pun. I u staroj dami hrvatskog turizma, Opatiji, rekordi - stiglo je 4 i pol tisuće gostiju. Južnije, u Zadru, morske orgulje neumorno privlače goste sa svih strana svijeta. Najviše je Nijemaca i gostiju iz Australije, pa čak i iz Južne Afrike. Mali i skupi baštinski hoteli rade cijelu godinu.

Još južnije, u srednjoj Dalmaciji, bez izravnih zimskih letova uspijevaju samo najuporniji. Ipak, prosinac je bio bolji nego lani. u 2020. su krenuli s grupom talijanskih gostiju i Amerikanaca. Amerikanci su bili hit prošle godine u cijeloj Dalmaciji jer je Dubrovnik izravno povezan s Philadelphijom. No na novogodišnjem koncertu na Stradunu među pet tisuća posjetitelja najviše bilo onih s Dalekog istoka.





Hrvatska je uistinu posebna, tvrdi to i najveća internetska platforma za smještaj Booking.com, te najavljuje: Hrvatska će i 2020. godine biti među najpoželjnijim destinacijama u svijetu.

Iz Omiša, u koji je van sezone teško privući goste zbog reduciranog zimskog reda letenja prema zračnoj luci u Split javio se Ivica Đuzel. Njegov gost bio je hotelijer Domagoj Tomasović. Kazao je kako je u njihovim hotelima u Omišu oko 350 gostiju, velikom većinom iz Austrije i Slovenije. Tijekom blagdana ostvarit će više od 1.100 noćenja. Ostvarili su dobru suradnju s autobusnim partnerima, a hotele su napunili zahvaljujući preporukama starih gostiju.





Napomenuo je da u 2020. dolazi brexit, da je Njemačka ušla u tehničku recesiju te da gosti traže veću vrijednost za novac. Dodaje kako je Turska ostvarila 14 posto više dolazaka. U Hrvatskoj strani gosti čine 28 posto noćenja stranih gostiju dok je to u EU-u oko 71 posto stranih noćenja u hotelskom smještaju. Tomasović je naglasio da će zbog povećanja boravišne pristojbe sve lokalne turističke zajednice imati 30 posto veće prihode i nada se da će se taj novac uložiti u privlačenje avio-partnera, i ljeti i zimi.

Cappelli: Turisti sve više troše u Hrvatskoj

- Sjetite se srpnja. Znali smo da ne trebamo spuštati cijene. Završili smo onako kako smo planirali i govorili - s 5 posto više turista i 2 do 3 psoto više noćenja, kazao je u Temi dana ministar turizma Gari Cappelli. Bitno je za Hrvatsku, dodao je - da je narasla potrošnja turista. U 2017. godini  imali smo potrošnju po osobi 79 eura dnevno, a sad je ta brojka narasla na 97 eura. Hoteli su došli na prosjek od 144 eura potrošnje, priatni smještaj na 94, a kampovi na 62 eura. Ministar je iznio i podatak da je u Zagrebu prosječna potrošnja turista 200 eura. Turisti sve više troše u Hrvatskoj, a dolaze nam najviše osobe u dobi između 30 i 50 godina koje prosječno zarađuju više od 3,5 tisuće eura, rekao je ministar pozivajući se na rezultate istraživanja koje je prvi put provedeno na razini cijele Hrvatske.

Strategija nacionalno održivog turizma

U pripremi je strategija za turizam u narednih sedam godina. U naslovu će imati "nacionalnu održivost" i u tom ćemo pravcu sve graditi u segmentu turizma. Moramo podvući crtu, jer postoje ogromne disproporcije između onog što žele stanovnici i što se nameće, kazao je ministar. Dodao je kako se ta održivost, ali i kvaliteta ponude moraju konstantno pratiti. Najavio je da će predložiti da gradovi i županije odlučuju o prostornom planiranju. Pri tome je naveo primjer Barcelone koja je na 6 mjeseci zabranila ili ograničila otvaranje novih apartmana u dijelovima grada - zbog nedovoljno razvijene infrastrukture.

U novoj 2020. godini ministar očekuje daljnji porast turističke potrošnje čemu bi trebala pridonijeti i Hrvatska turistička kartica na koju će poslodavci od danas moći radnicima uplaćivati maksimalno 2500 kuna namijenjenih za potrošnju u domaćem ugostiteljstvu i turizmu. Cappelli je uvjeren da će ona značajno povećati turistički promet naročito na kontinentu. Vrijedit će četiri godine, a poslodavac će, za uplaćeni iznos na karticu, biti rasterećen plaćanja bilo kakvih poreza.