Kupnja iz udobnosti vlastita doma

U Europi raste internetska prodaja. U Hrvatskoj je ona lani porasla za 30 posto, u drugim dijelovima Europe za 60. Kod internetske kupnje imamo veća prava nego u trgovini. Primjerice, robu možemo vratiti u roku od dva tjedna uz povrat novca, dok kod klasične kupnje nije uvijek tako. No mnogi i dalje zaziru od trgovanja na internetu jer se boje zloporabe kreditnih kartica. Stručnjaci poručju da su - ako kupujete kod ovlaštenih trgovaca - mali izgledi da će vam s računa nestati novac.

U trgovinama diljem Hrvatske traje zimsko sezonsko sniženje. Kako bi izbjegli gužve i čekanja u redovima, mnogi se odlučuju na kupnju putem interneta. Samo nekoliko klikova mišem i paket je na putu.

Automobilske gume, namještaj, bijela tehnika. Danas se preko interneta može naručiti gotovo sve. Ipak, ljubitelji virtualne trgovine uglavnom kupuju promišljeno.

- Kupci u Hrvatskoj znaju da je online kupovina jeftinija i udobnija. Oni su već navikli kupovati u inozemstvu, stoga možemo sa sigurnošću reći da se radi o iskusnim kupcima koji ne propuštaju prilike za dobre popuste i dobre ponude u online trgovinama, ističe voditeljica za Hrvatsku Mall.hr Kristina Šlatka.

Najviše se kupuju odjeća i sportska oprema, zatim avionske karte i proizvodi za kućanstvo.

- Ako gledamo Europu, svi oni građani koji se služe internetom - 50% njih kupuje online. Kod nas je to između 25 i 30% što znači da još malo zaostajemo za europskim trendovima i da tu svakako ima prostora za napredak, ističe direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić. 

U borbi za svakog kupca trgovci prate trendove. Jedna od novosti je takozvani omni channel pristup koji kombinira sve dostupne oblike trgovine.

- To znači da vi možete naručiti robu online, ali ju doći podići u fizičku prodavaonicu ili možete u fizičkoj prodavaonici probati, razgledati proizvod, upoznati njegove karakteristike a onda ga online naručiti, objašnjava Ravlić.

Pravo na promjenu mišljenja ono je što online šoping čini posebno privlačnim.

- Imate 14 dana da razmišljate da li ste donijeli u redu odluku glede te kupnje i ako shvatite da ste zapravo prenaglili možete vratiti proizvod i vama će trgovac vratiti novac. Novac vam mora vratiti na jednak način na koji ste vi platili, ističe Dijana Kladar.

U slučaju da proizvod ne stigne u dogovorenom roku, trgovac je dužan ponuditi povrat novca ili ponovno slanje naručenoga. Stručnjaci ističu da uz kupnju na ovlaštenim stranicama nema razloga za zabrinutost.

Ne treba postojati strah ako imate određeni minimum pažnje koju ste uložili kod takve kupnje. Ako se bojite, ono što možete, možete kupovati putem Paypal servisa, možete također uzeti određenu karticu na kojoj ćete imati manji iznos novca, dodaje Kladar.

Biti informiran, poznavati svoja prava i uvijek provjeriti identitet prodavatelja - zlatna su pravila kupnje iz udobnosti vlastita doma.