Reforma obrazovanja i lektira iz prve ruke

Donosimo priču o profesorici hrvatskog jezika koja je iz studentskih klupa stigla na svoje prvo radno mjesto, u gimnaziju u Virovitici. Što je reforma obrazovanja donijela u tom predmetu, posebice u obradi lektire ispričala je našoj novinarki Sunčici Findak.

Mlada profesorica Jela Markušić svoje prvo radno mjesto dobila je u virovitičkoj gimnaziji. Prednost joj je, kaže, što je došla u odličnu školu. Pitamo ju je li je fakultet pripremio za drugačiji način rada u  reformi?

- Ne mogu reći da sam bila potpuno spremna, jer svaki razred je živi organizam, mislim da nas ne pripremaju dovoljno dobro za ulaženje u razred, ali to se stječe iskustvom i kad se upozna učenika, onda se prema njemu odabiru metode. Jer ne mogu svi učenici raditi po određenom  propisu kao što ni mi odrasli ne možemo tako funkcionirati, odgovara.

Zato su i satovi lektire, u prvim razredima - dinamični. Ako primijeti da je učenicima neko djelo imalo apstraktno, komplicirano, učini ga zanimljivim i pristupačnim. Tako su nedavno, kad su obrađivali Šenoinog Prijana Lovru - organizirali suđenje Lovrinim roditeljima.

Letizia je izabrala sam 'Jane Eyre', jer knjiga je feministička i to joj se sviđa. Filip je pak izabrao knjigu o omiljenom mu punk-bendu. Pripremio je nakon toga prezentaciju preko Instagram profila, sa slikama i nekoliko pjesama.

I nastavu hrvatskog profesorica im nastoji približiti. Kaže, književni sadržaji su im draži, a jezični malo apstraktni, pa sve čini da i te sadržaje razumiju. Organiziraju različite jezične parole, debate o jezičnim pitanjima i raprave.

U gimnaziji je i šest centara izvrsnosti koji učenike okupljaju subotom. Dolaze u velikom broju.  "Dobro smo povezani sa reformom, jer se rade teme izvan nastavnog plana i programa ono što učenike zanima, ono što oni žele", kaže ravnatelj Gimnazije Petra Preradovića Kristijan Gostimir.

U pripremi je i sedmi centar izvrsnosti. Pogađate - onaj iz hrvatskog jezika.