50 mil. kn za vozila Hitne i Sanitetskog prijevoza u Zagrebu

Zastupnici zagrebačke Gradske skupštine jednoglasno su prihvatili prijedlog gradonačelnika Milana Bandića kojim Grad daje jamstvo za kreditno zaduživanje od 50 milijuna kuna zagrebačkom Nastavnom zavodu za hitnu medicinu za nabavu 70 motornih vozila. O voznom parku, o radnim uvjetima kao i štrajku djelatnika sanitetskog prijevoza, u Studiju 4 govorio je prof. dr. Žarko Rašić, ravnatelj Zabvoda.

O novim vozilima, dr. Rašić je rekao:

- Bit će 45 vozila hitne medicinske pomoći i 25 vozila za sanitetski prijevoz. Od tih 5 će biti vozila prilagođena za invalide.

- To će biti suvremeno opremljena vozila, to će biti prvi puta da će vozila hitne medicinske pomoći biti istovremeno opremljena sa svom potrebnom opremom, da se neće trebati ponovno kroz nekakve nove javne natječaje nabavljati dodatna medicinska oprema, dakle u vozilima hitne medicinske pomoći bit će i respiratori, ventilatori i aspiratori, dakle sve što je potrebno da isti trenutak to vozilo može krenuti u svoju redovnu aktivnost, dodao je Rašić.

Trenutno stanje voznog parka nije najbolje

- Vozila su relativno dosta stara, uspjeli smo neposredno pred početak zasjedanja Vijećem EU kada je Hrvatska postala predsjedavajuća, nabaviti 4 nova vozila tako da ipak u tom segmentu možemo prema EU biti s adekvatnim voznim parkom, kazao je Rašić.

Da su potrebe za vozilima hitne medicinske pomoći opravdane, potvrdio je i činjenicom da se njima pređu milijuni kilometra.

- Uglavnom vozila imaju i po 400 000 km, međutim moramo znati da su to vozila koja se prvenstveno koriste u gradskim uvjetima pa kada vozilo ima 300 000 ili 400 000 km nije isto da li je to vožnja po auto cesti ili različitih tipova vožnje kroz grad, izjavio je ravnatelj Nastavnog zavoda za hitnu medicinu grada Zagreba.

Na pitanje imaju li dovoljno osoba, Rašić je odgovorio:

- Osoblja u stvari ima dovoljno, međutim problem je naravno kao i kod ostalih zdravstvenih ustanova, dakle javlja se određen problem medicinskih tehničara i sestara gdje se na određene natječaje javlja do 30, 40 posto manje ljudi nego inače.

- Postoji i određeni problem s liječnicima, tu je relativno dosta velika fluktuacija tog medicinskog kadra, mali broj liječnika se ustvari zadržava u Zavodima za hitnu medicinu, jer u stvari stalno nastoje dobiti određene druge specijalizacije, dodao je Rašić i naglasio da je vrlo teško motivirati ljude da kontinuirano rade u takvim stresnim uvjetima i ustvari u jednom vremenskom intervalu koji je često za običnog čovjeka gotovo nemoguć.

- Radite 12 sati pa ste 24 sata slobodni pa radite 12 sati po noći pa ste 48 sati slobodni, dakle nije lako tako raditi kroz cijeli život, pojasnio je Rašić.

Štrajk Sindikata

O štrajku Sindikata zagrebačkog sanitetskog prijevoza koji je pokrenut 5. veljače, kazao je:

- Štrajk je počeo 5. veljače, međutim mi smo bili upoznati da će taj štrajk krenuti i mi smo se spremili, zbog toga što je bio jedan dogovor između Vlade RH i tog Sindikata da će oni prevoziti svega 30 posto pacijenata. Prosječno je gotovo 400 prijevoza u gradu Zagrebu, dakle to bi se obavljalo oko 130 prijevoza, a 270 prijevoza se ne bi obavilo. Dakle to nismo mogli dopustiti i zbog toga smo i angažirali sve zdravstvene ustanove grada Zagreba koje su nam pomogle, kao i vozači ZET-a i uspjeli smo u tih dana trajanja štrajka sve riješiti.

- Mi smo podnijeli tužbu Županijskom sudu i tu smo dobili nepravomoćnu presudu da štrajk nije dozvoljen, odnosno da nije legalan. Sad čekamo odluku Vrhovnog suda s obzirom na to da će se Sindikat najvjerojatnije žaliti, ima rok žalbe 8 dana. U pregovorima s Vladom RH, Sindikat je dobio određene ponude za povećanje koeficijenata koje oni nisu prihvatili, kazao je Rašić.

Ovo je samo dio razgovora, a cijelo gostovanje možete poslušati u videu.