Kako koronavirus utječe na prijevoz robe, što s prijevoznicima?

Ovoga vikenda krenuo je konvoj teretnih vozila koja su zbog epidemije koronavirusa bila zadržana na talijansko-slovenskoj, odnosno slovensko-hrvatskoj granici. To bi trebalo riješiti prometne gužve. No već se pojavljuje novi problem - nakon što je Njemačka najavila zatvaranje granica prema Italiji i Austriji.

- Božinović: Osnovno je da se zadrže tokovi za dostavu roba

- Potokar: Nemamo većih problema na granici s Hrvatskom


U Studiju 4 o situaciji u prometu govorili su prometni lobist Marijan Banelli i iz sindikata sudionika u prometu Zoran Merkeš.

O trenutnoj situaciji naših vozača Merkeš je kazao da se mijenja ne iz dana u dan, već iz sata u sat.

- Slovenci zadržavaju naše vozače. Što se toga tiče naši vozači kao da nemaju samo koronavirus, nego kao da imaju sve moguće bolesti. A Italija je napravila za sve vozače naputak da moraju koristiti maske, rukavice i da ne izlaze bez zaštitne opreme kada dolaze na utovarna i istovarna mjesta gdje ih oni i istovaraju i utovaruju. Isto tako je i u Austriji. Austrija je ukinula sve moguće zabrane, samo je zamolila vozače da budu strpljivi zbog koloni i gužvi, ali zabrane su maknuli. Znači, sada se u Austriji može voziti i subotom i nedjeljom. Nema samo po noći, nema onih, da oprostite na izrazu - raznih gluposti što naši stvaraju i što Slovenci nama rade, kazao je Merkeš.

- Može se voziti, ali mora se raditi preventiva: s maskama, s rukavicama. Isto tako vozači bi trebali koristiti radne cipele za van i cipele koje koriste u kabinama, dodao je Merkeš.

Budući da je konvoj teretnih vozila krenuo, postavlja se pitanje hoće li vozači morati u karantenu.

- Što se tiče karantene, ona je za zdrave ljude, ne za bolesne - da ne bi se zarazili. Mi to moramo shvaćati, ovo je mobilizacija. Bez obzira na to što ona još nije proglašena, mi se moramo mobilizirati u ime zaštite vlastitog života i zaštite sve naše okoline, rekao je Banelli i dodao:

- U praksi bi to izgledalo ovako: vozači koji bi došli na utovar, istovar, odnosno koji bi došli u Hrvatsku, naši - oni bi trebali otići u karantenu do ponovnog kretanja na utovar i tu se zadržati da ne bi došli u poziciju da se zaraze.

Poduzete su mjere da budu koordinirane sa svim zemljama.

- Prema tome, ako Njemačka i napravi zatvaranje, sigurno da ga neće napraviti u smislu opskrbe. Opskrba mora biti, ali se moraju maksimalno zaštititi vozači, a to je ovo što je rekao kolega Merkeš - da su oni u samoizolaciji i da su pod mjerama zaštite svog života, kazao je Banelli.

Teretni promet ne smije stati

- U današnje vrijeme naša država ovisi o kamionima, o transportu. Jer mi nemamo nikakvih robnih zaliha u našoj državi da možemo preživjeti više od mjesec dana s robnim zalihama od naše države. Ne dao Bog da sve ostale države zatvore granice, gdje smo mi onda, imali bismo problema, kazao je Merkeš.

- U suradnji sam s ministarstvima susjednih zemalja i to na najvišem nivou i mogu reći da svugdje hvale tu suradnju i da je ona u interesu svih zemalja i takva mora i ostati. Naravno, moramo se iskoordinirati, ne možemo donositi različite odredbe koje bi bile ne kompatibilne sa susjednim zemljama, rekao je Banelli.

Cijeli razgovor poslušajte u videu.