Ministarstvo: 113 za informacije o koronavirusu, telefoni za psihosocijalnu podršku

Ministarstvo zdravstva izvijestilo je u srijedu da je aktiviran telefonski broj 113 na kojem građani mogu dobiti sve informacije vezano uz koronavirus, a na njihove upite će svakodnevno odgovarati epidemiolozi i drugi stručnjaci.

Ministarstvo poziva građane da se pridržavaju svih dosad donesenih mjera  jer odgovornim ponašanjem može se smanjiti širenje zaraze koronavirusa. Svatko mora biti svjestan odgovornosti za vlastito zdravlje, zdravlje obitelji i sugrađana.

Posebno se apelira da sve osobe starije životne dobi i osobe koje boluju od kroničnih bolesti ostanu u svojim kućanstvima i izlaze samo u slučaju nužde jer imaju veći rizik od razvoja težeg oblika koronavirusa.

Hrvatski crveni križ će koordinirati aktivnosti dostave temeljnih namirnica i lijekova osobama starije životne dobi.





Također, Hrvatski crveni križ otvorio je telefonske linije za pružanje psihosocijalne podrške osobama u samoizolaciji ili karanteni koje su otvorene 24 sata dnevno:

Za Istarsku županiju: 091 300 2626
Za Varaždinsku županiju: 091 564 6361 i 091 935 2424
Za Ličko-senjsku županiju: 099 314 517
Za Sisačko-moslovačku županiju: 091 9522 452
Za Splitsko-dalmatinsku županiju: 112 (operater će prespojiti poziv Gradskom društvu Crvenog križa Split; podrška je dostupna svakodnevno od 8 do 20 sati)
Ostali važni brojevi na kojima građani mogu dobiti odgovore na pitanja vezano uz koronavirus dostupni su na web stranici www.koronavirus.hr

Mnogi ovih dana neumorno rade na suzbijanju širenja COVIDA-19, odnosno zaraze koronavirusom. Oni koji su, osim zdravstvenih djelatnika, na prvoj liniji, pravoj liniji, djelatnici su na telefonskim linijama koje zovu oni koji sumnjaju u zarazu. Jedan od njih je i svakako najčešće pozivani centar 112.

Načelnik Sektora 112 Davor Spevec govorio je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska o tome kako izgleda rad operatera posljednjih tjedana, otkako traje situacija u vezi s koronavirusom.

Spevec je rekao da inače primaju 4000 poziva dnevno, a u posljednja tri tjedna njihov je broj porastao na oko 6000.

- Osim drastičnog povećanja broja poziva, poraslo je i prosječno vrijeme trajanja poziva. Zna se dogoditi da ne možemo odgovoriti na sve pozive koje dobivamo, bez obzira na to što je naš sustav koncipiran tako da ako se u Zagrebu ne odgovori u roku od 25 sekundi na njega, on prebacuje u drugi centar, događa nam se da su svi centri preopterećeni u određenim trenucima, rekao je.

Spevec kaže da građani najviše zovu zato što ne mogu dobiti epidemiologe pa misle da će to brže riješiti preko njih ili se spremaju na put ili im dolazi netko iz strane zemlje u kojoj proglašena karantena.

Rekao je da se sve službe trude maksimalno informirati građane. Od jučer je dostupna i internetska stranica koronavirus.hr na kojoj se nalaze sve moguće informacije. Dodao je da je u 7 sati počeo raditi novi nacionalni broj 113 samo za informacije vezane za koronavirus. Pozivi na taj broj besplatni su, a građani mogu dobiti sve informacije jer će odgovore davati i stručnjaci iz HZJZ-a i Ministarstva gospodarstva.

- Ako trebate informaciju vezano za koronavirus, zovite 113, poručio je.

Linija će biti otvorena 24 sata na dan, no postoji mogućnost da se tijekom nekoliko noćnih sati pozivi preusmjeravaju na 112, ali broj je u funkciji 24 sata dnevno.

Spevec je pohvalio sve koji rade na broju 112. To su ljudi koji ulažu maksimalan napor, ukinuli su trenutačno korištenje godišnjeg odmora, ljudi rade prekovremeno i maksimalno se trude, rekao je.