U Zagreb sletjeli prvi zrakoplovi po novom režimu

U Zračnu luku Franjo Tuđman jutros su sletjeli prvi zrakoplovi Croatia Airlinesa na linijama iz Dubrovnika i Splita. Time nacionalni avioprijevoznik počinje djelomičnu obnovu zračnog prometa unutar Hrvatske nakon gotovo dvomjesečne obustave domaćeg zračnog prometa uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19.

Kako je izgledao današnji let, pitali smo putnike. Kažu nam da su na više mjesta morali dezinficirati ruke.



Razlozi putovanja različiti su. Jedan putnik nam kaže kako ide poslom u London, gdje će biti 14 dana u karanteni, a potom se ukrcava na brod. Drugi kaže da dolazi iz Trogira, kamo je otišao pogledati u kakvom mu je stanju kuća. Planirali su ostati pet dana, no zbog karantene ostali su gotovo dva mjeseca. To ih nije pogodilo jer vole u Trogiru provoditi vrijeme, a kako su u mirovini - nije bilo problema ni s poslom. 

- Izbjegli smo i potres i sve ove nedaće koje su bile u Zagrebu, tako da nam je ovo ustvari dobro došlo. Bila su i djeca dolje s unucima, tako da - odlično, kaže nam putnik Branko.

Što se u letu promijenilo nakon dva mjeseca?

- Od sada svi putnici moraju u zrakoplov doći s maskama i posada mora biti zaštićena maskama. Nažalost, servis se ne odvija. Poštuje se fizička udaljenost prilikom ukrcaja i iskrcaja putnika - i naravno u avionu koliko je to moguće. Nastoji se da razmak između putnika u zrakoplovu bude što veći, kaže nam Miljenko, član kabinskog osoblja.

- Putnici su bili super. Pridržavali su se svih naših mjera. Mogu reći da nisu ništa posebno zahtijevali, nije se čak nitko ni dizao, tako da je sve proteklo u najboljem redu, dodaje.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) na službenim je stranicama objavio upute vezano za putničku kabinu u zrakoplovu.

Vidljive obavijesti i informiranje putnika i osoblja, fizička udaljenost (1,5 metra), postavljanje barijera (ako fizičku udaljenost nije moguće osigurati na drugi način, valja razmotriti postavljanje fizičkih barijera na kritičnim mjestima), dezinfekcija ruku, maske za lice (maske iznimno nisu obvezna nositi djeca, osobe s respiratornim problemima, osobe bez svijesti, osobe s invaliditetom bez pratnje...), neke su od uputa.



Prije dolaska na posao svi djelatnici dužni su izmjeriti temperaturu kod kuće u jutarnjim satima te neće doći na posao ako je viša od 37,2 C.

Ovime Croatia Airlines pokazuje koliko je važan dio prometne infrastrukture, poručuju članovi Uprave Croatia Airlinesa i Međunarodne zračne luke Zagreb. Sve ovo vrijeme, kažu, letjeli su za Frankfurt. Pripremaju više scenarija ponovnog pokretanja prometa. Nadaju se i da će uskoro moći objaviti da uvode neka nova odredišta.

Sigurnost i zdravlje putnika su im, kažu, na prvom mjestu. Osim zaštitnih maski, vrši se dnevna dezinfekcija svih zrakoplova koji su u prometu. Između letova se vrši detaljno čišćenje. Cijene karata su u domaćem prometu ostale iste kao prije, pa i u međunarodnom, ovisno o klasama. No s obzirom na kretanje cijena na tržištu i s obzirom na troškove koji su sada zbog mjera veći, prilagođavat će se, poručuju.

U Croatia Airlinesu funkcionira krizni stožer. Imaju i krizni plan. Koliki će biti gubici zbog epidemije, ne žele procjenjivati. Još je, kažu, rano, jer se ne zna do kada će kriza trajati.