Janda: Plasiranje mliječne industrije kroz turizam

Domaći proizvođači mlijeka imali su problema u poslovanju i prije epidemije koronavirusa, a sada su jedan od najpogođenijih sektora. S kakvim se sve problemima nose i koliko su im pomogle mjere, u emisiji Zajedno za zdravlje je govorio Dalibor Janda, predsjednik Udruge otkupljivača i prerađivača mlijeka.

Janda
kaže da je sektor mljekarstva spreman dočekao ovu situaciju oko koronavirusa, ali bilo je mnogo situacija i donosilo se mnogo odluka koje su opteretile taj sektor. Male proizvođače je posebno pogodila zabrana prodaje na tržnicama, dodao je.

- Vrhunac prodaje iz ožujka je usporen i sada se javlja sve više poteškoća, rekao je.

Na pitanje jesu li prebrodili najteži dio kada su tržnice bile zatvorene, Janda kaže da se mliječna industrija maksimalno angažirala, uskočili su malim proizvođačima mlijeka i niti jedna litra im nije ostala ne prodana - sve je otkupljeno. Pohvalio je mjere ministarstva poljoprivrede koje su im pomogle.

Komentirao je proizvodnju mlijeka u Hrvatskoj koja je u padu u posljednjih 10-ak godina, kaže da na to utječe mnogo čimbenika - ulazili smo u EU, prilagođavali zakone, proizvodnju i puno toga se događalo.

- Negativno je da nama stalno pada proizvodnja mlijeka, pada nam broj krava, lani smo imali pad od 4%, u ovoj godini, za sada, je pad od 3%, rekao je.

Pojasnio je da u RH ima 130.000 muznih krava, a teško da će se održati taj broj ako se ne poduzmu neke mjere. Što se tiče samodostatnosti, pokrivamo 48 do 50% potreba, ostatak uvozimo. Problem je što nam dolaze mliječni proizvodi po jako niskim cijenama, čemu naša industrija ne može konkurirati. Dodao je kako u potrošnji maslaca i sireva zaostajemo za prosjekom EU-a.

Janda je rekao kako je i kroz turizam plasirana prodaja primjerice ovčjih sireva na obali. Mliječna industrija se i na taj način, dodaje, bori za svoju poziciju na tržištu.