Divjak predstavila promjene vezano za negativne ocjene

Vlada je na sjednici u četvrtak donijela uredbu kojom se učenicima razredne nastave omogućuje prijelaz u viši razred bez obzira na ocjene, dok će učenici od petog do osmog razreda imati pravo na popravak uz četiri negativne ocjene.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak objasnila je da se ovom uredbom, kojom se u jednom dijelu mijenja Zakon o odgoju i obrazovanju, izlazi u susret ranjivim skupinama učenika koji bi pod utjecajem teške situacije s korona krizom i potresa mogli dodatno doći u lošiji položaj.

- Izlazimo u susret ranjivim skupinama učenika koji su možda i inače imali problema u školi. Pod utjecajem koronavirusa i potresa učenici od 1. do 4. razreda, bez obzira na ocjene, ne mogu pasti. Svi od 5. do 8. razreda i u srednjoj školi, do četiri jedinice vam daju pravo da idete na dodatnu nastavu te umjesto dva imamo tri roka, izvijestila je ministrica Blaženka Divjak.

Komentirala je i posljednju odluku Ustavnog suda i je li ona naštetila studentima specijalističkih studija.

- Moram poštivati odluku suda, ali mislim da ne smije biti diskriminacije. To je nešto o čemu treba voditi računa. Imamo vremena do kraja godine situaciju zakonski razriješiti, ali loša je poruka i s nekih fakulteta da se neki studenti dijele po kriterijima koji nisu akademski.

U školi u Draganiću četvero učenika ostalo je bez obroka.

- Vidjela sam tu informaciju u medijima. U međuvremenu je reagirala Karlovačka županija. Dobro je da se ravnateljica ispričala. Mogla se ta situacija prevenirati. Nedopustivo je u 21. stoljeću da djeca nemaju primjerenu razinu potpore. Sredstva postoje i preko fondova i preko osnivača, zaključuje Divjak.

Divjak: Svjetska banka Hrvatsku istaknula kao dobar primjer digitalizacije škola

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u četvrtak da je Svjetska banka objavila informaciju u kojoj je Hrvatsku istaknula kao dobar primjer digitalne transformacije škola i obrazovanja i kao država koja je jako dobro odgovorila na izazove obrazovanja u "korona-krizi".

Zahvaljujem svima koji su doprinijeli jer smo pokazali da u teškim vremenima stvarno možemo, da smo obrazovanje stavili u prvi plan, izjavila je ministrica Divjak.

Stručnjaci za obrazovanje Svjetske banke Diego Ambasz i Lucia Brajković objavili su na blogu činjenice vezane uz digitalizaciju Hrvatske, koja je počela 2015. godine pilot projektom e-Škola, u okviru kojega je osigurana digitalna oprema i alati za podršku za 150 škola. Slijedila je primjena u cijeloj zemlji koja će obuhvatiti sve škole do 2022. godine. Potom je u rujnu 2018. godine MZO započeo pilot projekt "Škola za život" u sklopu cjelovite kurikularne reforme i to u 74 osnovne i srednje škole diljem Hrvatske, kao prethodnicu frontalnom uvođenju kurikularne reforme u sve škole od rujna 2019. godine.

Reforma je uvelike bila usmjerena na nabavu digitalne tehnologije i opreme za škole te unapređivanje digitalnih kompetencija učenika te učitelja i nastavnika. Više od 50.000 učitelja i nastavnika sudjelovalo je u tim edukacijama tijekom dvije godine. To se iskustvo, ističu, pokazalo ključnim te je omogućilo brzi prijelaz Hrvatske na nastavu na daljinu.