Šimić: Od top 20 svjetskih jahti 10 je već u Hrvatskoj

Dašak optimizma vraća se u nautički sektor. Na trećini su lanjskih rezultata, dok je u konkurentskim zemljama promet pao i do 90 posto. Dio luksuznih velikih jahti stigao je ili stiže na naše domaće vezove, što se dosad nije događalo.

Hrvatska čarter flota s 4 i pol tisuće plovila, koja slovi kao jedna od najvećih, najkvalitetnijih, a sada i najsigurnijih u svijetu, bilježi nove rezervacije. Najave dolaska nautičara koji imaju svoja plovila u naše marine također obećavaju. 

- Kroz lipanj upravo u cilju privlačenja, popularizacije o stvaranja pozitivnog ozračja u našim marinama i generalno nautici u Hrvatskoj, za sve članove ACI kluba. tj. sve korisnike godišnjih vezova smo izašli s besplatnim tranzitom, ističe Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja.

Sigurnost i dalje nije upitna:

- Aspekt sigurnosti, bez obzira na ovu situaciju što se događa s koronom, u Hrvatskoj na svim razinama je poprilično visok, i to pokazuju različite studije; od sigurnosti, kako se ljudi osjećaju kad ovdje dođu pa do infrastrukture, objašnjava Dejan Gluvačević, FPZ, Sveučilište u Zagrebu.

Upravo stoga ove su nas godine prepoznali najbogatiji nautičari na najvećim megajahtama.

- Samo ću ovako reći - pogledajte, izguglajte Top 100 jahti na svijetu, i onda nađite prvih 20. Od tih 20; deset ih je već u Hrvatskoj ili dolazi. I to je nevjerojatno, to se nikad dosad nije dogodilo, naglašava Andrija Šimić,  koordinator za megajahte, Simmor Marine LTD.

Najveći pad prometa bilježe mini kruzeri, posebno luksuzni, čija je klijentela od Južne Amerike i Afrike do Engleske pogođena pandemijom pa iako želi, nije u mogućnosti doći.

Marine se trenutačno ne vode kao turističke, nego zabavno-rekreativne tvrtke i plaćaju 25 posto PDV-a. Najavljene su promjene.

- Nama je u programu smanjenje stope PDV-a na 10 posto tako da to ide do kraja godine kao zakonski priojedlog, i slijedeće godine će biti 10 posto, najavio je Josip Bilaver, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Sve kako bi se naš nautički sektor potpuno oporavio.