Počela sezonska sniženja

Počelo je ljetno sezonsko sniženje i trajat će do 60 dana. Redovita cijena i nova, snižena, moraju biti istaknute jasno, vidljivo i čitljivo. Roba je snižena od 20% do 50%. Ako trgovac ne proda snižene proizvode u iduća dva mjeseca može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni u drugim oblicima. Očekuje se povećanje prometa u trgovini, ali zbog epidemije - manje nego prijašnjih godina, kada je prodaja tijekom sniženja rasla i do 30%.

- Na sniženjima se uvijek isplati uzeti nešto ako ti treba, uzela sam jednu trenirku, kazala je jedna od kupaca.

- Sniženja su krenula još 27. do 30., a danas imamo još na određene artikle zimske robice od 20%, 30% pa čak do 50% na određene označene artikle. Kupuju li ljudi više? - Da, kupuju više, izjavila je prodavačica.

- Moram reći da sam jedna od onih koja prati sniženja putem interneta i onda nakon toga sve putem interneta naručim. Već sam uskladila i znam koji brojevi mi odgovaraju i kako to funkcionira, tako da sam više internetski tip, kazala je jedna od kupaca.

U prvih pet mjeseci 2020. promet u trgovini na malo - manji je za oko 6, 7% u odnosu na lani, no nakon nekoliko mjeseci oštrog pada, u svibnju, prema podacima HGK, on usporava.

Dosadašnjih godina strogi centar Zagreba bi u ovo vrijeme vrvio kupcima. O tome kakva je sada situacija, za Dnevnik HRT-a izvijestila je kolegica Sanja Smiljanić Grubišić.

- Nema kupaca, oni koji su tu šetaju. Naravno, uzrok tomu je koronavirus. Tijekom sezone trgovci inače imaju porast prometa od 30% no neke najave kažu da se to ovoga ljeta neće ostvariti, rekla je Smiljanić Grubišić.

- Kako će biti ove godine zaista je teško i ne bi bilo do kraja odgovorno ni prognozirati u cijeloj ovoj situaciji. Ono što vidimo je da u onim mjesecima gdje smo bili potpuno zatvoreni je promet u trgovini padao i do 25%, izjavila je Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu, HGK.

Situacija u svibnju, kazala je, bila je nešto bolja.

- 7% je pad maloprodajnog prometa, ali je najpogođenija trgovina tekstilom, ona je pala čak 26%. Kako će se to odraziti sada na sezonu, odnosno koliko će ljudi kupovati, teško je reći u ovom trenutku, kazala je Ravlić i dodala da je teško da će se nadoknaditi gubitci sada na sezonskom sniženju.

- Možemo se samo nadati da će koliko-toliko pokriti te minuse i da oni neće biti baš tako veliki na kraju sezone, rekla je Ravlić.

Ono što je u cijeloj situaciji pozitivno, dodala je, da je rasla on line kupovina.

- On line trgovina je rasla između 10 i 15% na mjesečnoj bazi. To su strašno dobre brojke jer znamo da ona inače godišnje raste 12%, rekla je Ravlić.