Velika očekivanja od sezonskog sniženja

Potrošnja je jedna od glavnih stavki u rastu BDP-a, tako da su velika očekivanja poduzetnika i države od sezonskih sniženja, koja su počela jučer.
Direktorica Sektora za trgovinu Tomislava Ravlić rekla je da je trgovina u zadnja tri mjeseca prošla izazovne dane, te da ove godine nema gužvi na koje smo navikli posljednjih godina.

Dodala je da se zadnje 2-3 godine 30 posto više robe kupi na sniženju nego van sniženja, te da je teško prognozirati kako će biti.

Ravlić je istaknula da je maloprodaja u ožujku u dva tjedna 'lockdowna' pala 25 posto, kao i cijeli travanj, te da je najviše pogođena trgovina tekstilom.

Najveća potrošnja je u prosincu u blagdansko vrijeme. Proteklih godina potrošnja se u to vrijeme penjala i preko 15 milijardi kuna na mjesečnoj bazi.

- Tijekom regularnih mjeseci u prosjeku trošimo 8-9 milijardi kuna. Zanimljivo je da zadnje 2-3 godine srpanj i kolovoz su premašili prosinac. Razlog tome je što je trgovina usko vezana uz turizam, rekla je te dodala da ako ostane u okvirima 8-9 milijardi kuna mjesečno i ako to bude tako ovu godinu možemo biti zadovoljni.

Dodala je i kako je u ovoj krizi porasla online trgovina.

- U Hrvatskoj je do ove krize online trgovina rasla 12 posto godišnje. U vrijeme krize sve se prebacilo na online i rast je bio 10-15 posto mjesečno, rekla je te dodala da su trgovci koji su imali web shop i za hranu svoj promet povećali i do 10 posto.