Važan korak za obrazovanje darovite djece

U Hrvatskoj svake školske godine, prema podacima udruga koje s njima rade, ima oko deset tisuća darovitih osnovnoškolaca. Oni imaju velik intelektualni potencijal, visoku motivaciju i kreativnost. Od ove jeseni, takva će djeca, prvi put, imati baš za njih planirane udžbenike.

Filip
(5. razred) ima 11 godina. Još odmalena svemir je tema njegovih istraživanja. Zanima ga kako je nastao veliki prasak i kako je nastalo to što je stvorilo veliki prasak, kaže. Desetogodišnji Luka (4. razred) ljubav prema glazbi i programiranju spojio je u vlastiti izum, mikrobit sa zvučnikom.

- Darovitost se može primijetiti vrlo rano, možda već negdje oko druge treće godine, jer takva djeca ranije i brže usvajaju neke sposobnosti, kaže psihologinja Ksenija Ranogajec Benaković iz Udruge za darovite, talentirane i kreativne "Vjetar u leđa", Zagreb.

Da bi razvili svoj puni potencijal, potrebna im je bolja potpora sustava, smatraju psiholozi koji dugi niz godina rade s takvom djecom. Psiholog, Tomislav Goldin smatra kako toj djeci treba posvetiti još više pažnje. Trebaju imati posebne udžbenike i raditi po diferenciranim metodama. Takvi udžbenici, smatra, pomoći će i učiteljima.

A učitelje je jako razveselila novost da će od jeseni njihovi daroviti učenici imati i svoje udžbenike. Zasad iz matematike. Jer su većinu materijala izrađivali sami.

- Mi učitelji se zapravo nadamo da će nam to dosta olakšati, jer često sami tražimo nekakve materijale i nismo sigurni je li to upravo ono što nam treba. Vjerujem da ćemo se moći svi koristiti s tim udžbenicima i zapravo ih svi jedva čekamo, kaže učiteljica Sara Ščurić.

Ovo je tek prvi i važan korak za obrazovanje darovite djece, no do sustavnog rješenja potrebno ih je još mnogo.