Akcije i popusti za domaće turiste

Pandemija koronavirusa uvelike je utjecala na turizam, veliki broj hotela i drugih smještajnih objekata radi sa smanjim kapacitetima od lipnja, a neki objekti su odlučili otvoriti tek početkom srpnja.

- Pripremali smo se na ovu situaciju već od 2. mjeseca kada su počeli otkazi putovanja azijskih grupa. Pad prometa prema anketama među članovima Udruge hrvatskih putničkih agencija je više od 90 posto. Primarna zadaća je zaštita radnih mjesta i dobra je vijest nastavak dobivanja potpore - izjavila je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska Ivana Maltar iz Udruge hrvatskih putničkih agencija.





Renata Poljak, produkt menadžer za Jadran kaže da je srpanj dobro počeo iako je to daleko od prošlogodišnjih brojki. Najbolje su popunjene Istra i Kvarner, dok je Dalmacija, ponajviše Dubrovnik i dalje u teškoj situaciji. Gosti koji dolaze u Hrvatsku su najviše iz teritorijalno bližih područja koji su autom dobro povezane - iz Slovenije, Češke, Austrije, Mađarske, Poljske.

No, zahvaljujući akcijama i popustima na koje su se pojedini hotelijeri odlučili da bi potaknuli prodaju te radi izostanka stranog bookinga u brojkama na koje su navikli, Hrvati ove godine imaju priliku boraviti u hotelima visoke kategorije po povoljnim cijenama i uvjetima za djecu, što je prošle sezone bilo nemoguća misija - kaže Poljak.

Pad prometa najviše otežava poslovanje i mnogi su hoteli zatvoreni. Ovise o epidemiološkoj situaciji i svaka promjena je jasno vidliva na terenu.

- Putničke agencije ne ovise isključivo o turističkoj sezoni, oni se susreću i s otkazima inozemnih putovanja, bojim se da se nećemo stabilizirati do proljeća 2021. pa se veći dio članova agencije već okreće u pripremi sezone sljedeće godine - kaže Ivana Maltar.

Najveća potražnja trenutno je za privatni smještaj, hoteli vode bitku, kod njih zaista sve ovisi o epidemiološkoj slici. Booking se mijenja ovisno o njoj. Europa je otvorena dok daleka tržišta moraju poštivati određene restrikcije (imaju obvezu za karantenu) pa je pad prometa razumljiv.

- Sada je vrijeme da se ljudi jave putničkim agencijama, preko njih mogu bolje, brže i kvalitetnije organizirati svoje ljetovanje. Agencije nude kvalitetu, stručnost, uslugu i osobni pristup - poručuje Renata Poljak.

O tome je li doista u tijeku specijalni rat u borbi za svakog turista te primjećuje li se i gdje neki znatniji pad cijena govorio je u emisiji Studio 4 Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija Hrvatske gospodarske komore.