Koronavirus drastično smanjio putnički prijevoz

U skladu s najavama Nacionalnog stožera civilne zaštite RH inspektori za cestovni promet od danas pojačano nadziru autobusne kolodvore i trajektne luke. Među ostalim provjeravaju provode li se preporuke Zavoda za javno zdravstvo o rasporedu sjedenja.

Prijevoznici tvrde da im je zbog toga poslovanje ugroženo, unatoč subvencijama koje dobivaju iz proračuna.

Luka Grabušić, voditelj podružnice AK Zagreb, potvrdio je da su  inspektori danas bili kod njih na kolodvoru te koliko zna, sve je u redu.

Jelena Ivulić iz Jadrolinije Split kaže da se ondje i djelatnici i putnici trude sve  ispoštovati.

- Jednostavno moramo biti odgovorni svi, svatko na svoj način, dodala je.

Putnici su se izgleda na novu normalnost brzo priviknuli. Vozačima i pomorcima nije lako. Cijelu smjenu odrađuju ispod zaštitne opreme i to na visokim temperaturama.

Josip Radić, prvi časnik palube, Jadrolinije Zadar, opisujući kako je to za vrijeme velikih vrućina rekao je da mu se naočale često zamagle.

- Nastojim nekako kombinirati da se odmaknem, da zaštitim sebe i putnike, kazao je Radić.

Boris Vlajić, vozač u "Arriva Hrvatska", navodi da je čak i bilo nekih opiranja na početku, ali su "očito svi postali svjesni situacije, tako da u principu problema nema nikakvih". 

Probleme stvaraju iznimke, oni koji nikako da nauče nova pravila. No način poslovanja uvjetovan ovim preporukama za linijske prijevoznike u cijeloj zemlji nije održiv. Vozi samo 20% linija.

Slobodan Erslan, voditelj u Liburnija d.o.o., kazao je da je, nažalost, broj putnika minimalan. 

- Negdje otprilike oko 80% je pad prometa odnosno pad prevezenih putnika na našim linijama, kaže Erslan.

Ante Nekić, voditelj regije Zagreb u "Arriva Hrvatska" naglašava da je s "mjerom od 22 sjedala teško biti konkurentan i profitabilan".

Neki su već iskoristili i državne subvencije, no prijevoz će u doglednom razdoblju ipak poskupjeti.

Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika, rekaoje da će prijevoz na taj način automatski postati nedostupniji građanima.

- Imat ćemo kontraefekt. Imat ćemo još manje putnika, tako da je  poskupljenje koji će vrlo vjerojatno krenut, je put u propast autobusnih javnih linija i prijevoza kao takvog.

A spas od propasti traže u zakonskoj regulativi koja bi riješila njihov status i omogućila im normalno poslovanje.