Hrvatskoj nedostaje civilni nadzor cesta

Strašna tragedija u Slavoniji. U slijetanju automobila s ceste u Starim Mikanovcima kod Vinkovaca život su izgubile četiri mlade osobe u dobi od 18 do 20 godina. 19-godišnji vozač zbog prevelike je brzine izgubio nadzor nad vozilom, sletio s ceste i udario u obiteljsku kuću. S njim su u automobilu bile dvije djevojke i jedan mladić.

- Tragedija kod Vinkovaca: U nesreći poginulo četvero mladih

U emisiji Tema dana gostovali su Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa, MUP i doc. dr. sc. Rajko Horvat, prometni stručnjak s Fakulteta prometnih znanosti.

Mataija je naglasio kako je ovo tragedija za cijelo društvo, te kako je ova nesreća tipična za mladog vozača.

- Radilo se o noći, u vozilu s više mladih ljudi, neprilagođena brzina, vozačko neiskustvo, trenutak nepažnje i dogodila se tragedija, kazao je Mataija.

Horvat je rekao da je ono što nedostaje u Republici Hrvatskoj civilni nadzor cesta koji postoji u razvijenim zemljama EU gdje svaka nesreća koja se dogodi interesantna je za istraživanje da se utvrdi koji su uzroci i posljedice iste.

- To služi da se civilnim nadzorom pomogne policiji i ukaže na kritične točke. Takav civilni nadzor u Hrvatskoj još nije u potpunosti zaživio, rekao je.

Kada se precijene mogućnosti i neiskustvo, to je uzrok nesreće, govori Mataija i dodaje kako je alkohol veliki čimbenik nesreća.

- 70 posto nesreća se dogodilo zbog brzine, međutim u svakoj 4 nesreći uzrok je bio alkohol. U 2019. zabilježili smo tri i pol tisuća nesreća, a u njima je 39 osoba smrtno stradalo, naglasio je.

Horvat je protiv ponovnog uvođenja ograničenja snage automobila za mlade vozače, jer, kako kaže, brzina se može postići u svakom autu i iso se može nekoga unesreći sa smrtnom posljedicom.

- Samo trebamo ulagati u prometnu infrastrukturu, naglasio je Horvat i dodao kako je sigurnost cestovnog prometa još uvijek na margini društvene svijesti. Rekao je kako se prometne nesreće još uvijek promatraju kao statistički podatak koji se događa nekom drugom, a ne nama.

Mataija je naglasio da policija, iako je represivni aparat, puno radi na prevenciji što će i u budućnosti nastaviti. On smatra kako policija ne može sama riješiti sigurnost cestovnog prometa, veća da o tome moraju brinuti svi subjekti koji su zaduženi za to.