UNICEF: Više od trećine školske djece bez pristupa učenju na daljinu

Više od trećine djece školske dobi u svijetu nije imalo pristup učenju online kad su zbog pandemije koronavirusne bolesti njihove škole bile zatvorene, objavio je UNICEF u četvrtak.

U supsaharskoj  Africi gotovo polovina učenika ne može učiti na daljinu, a u istočnoj Europi i dijelovima Azije trećina, navodi se u izvješću.

Najmlađa školska djeca i ona iz najsiromašnijih obitelji ili seoskih kućanstava najčešće propuštaju online učenje.

Gotovo 1,5 milijarda djece pogođeno je zatvaranjem škola u jeku karantena, prema izvješću UN-ove agencije.

- Za najmanje 463 milijuna djece čije su škole zatvorene zbog bolesti COVID-19 nije bilo učenja na daljinu, rekla je ravnateljica UNICEF-a Henrietta Fore.

- Velik broj djece čije je obrazovanje potpuno narušeno mjesecima, rezultirat će svjetskom krizom u obrazovanju. Posljedice u gospodarstvima i u društvu mogle bi se osjećati desetljećima, upozorila je.

Izvješće se služilo podacima iz stotinu zemalja o dostupnosti kućne tehnologije i mogućnostima potrebnim za online učenje poput pristupa televiziji, radiju i internetu.

Čak i ako imaju te mogućnosti kod kuće,  može ih sprečavati nedovoljna podrška, loši uvjeti za učenje ili pritisak da moraju raditi, naglašava se u izvješću.

UNICEF je pozvao vlade da uz sigurnosne mjere ponovno otvore škole te da u planove ponovnog otvaranja škola uključe prošireni pristup učenju na daljinu i nadoknadu izgubljenih nastavnih sati.