Zagrebačka žičara uskoro u prometu?

Od potpisivanja ugovora za izgradnju žičare na Sljemenu prošla je godina i pol. Od tada, o žičari i cijeni njezine izgradnje napisane su stotine riječi u medijima.

Jutros je otvorena pristupna cesta do donje postaje žičare u Gračanima, a uskoro se očekuje i prva vožnja.

Zagrebačka žičara desetljeće je radila besprijekorno. Imala je 90 kabina, a na sat je prevozila 450 osoba, imala je samo jednu nezgodu 1973. godine prilikom olujnog nevremena kada su iz ovakvih kabina ljudi morali biti evakuirani.

Tada je bila najduža u Europi, a sada je najskuplja. Za njezinu izgradnju Grad je više puta dizao kredit, a zadnje zaduženje ZET-a iznosi više od pola milijarde kuna.

Gradonačelnik je zbog žičare postao bagerist, pratio je svaku etapu izgradnje. No pratile su ga i nikad sasvim razjašnjene priče.

Primjerice, o dodatnoj postaji u Brestovcu i popratnom zemljištu ili najnovija o zemljištu u samom podnožju žičare za parkiralište. Gradonačelnik o izvlaštenju zemljišta u svom stilu.

- Ovdje kažu: bum te tužil. Nije cilj da gradonačelnik kažnjava ljude, loviti ljude lasom po gradu ili otimati imovinu, govori Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik.

I najavljivana vožnja za srpanj je odgođena. Na velikom dijelu žičare još nema užadi za gondole. Jutros je otvorena tek Gračanska cesta.

- Ja nisam mogao predvidjeti koronu, žičara je trebala biti koncem lipnja, ali bit će 3 mjeseca kasnije, rekao je gradonačelnik.

Dio građana koje smo susreli kod nove postaje na vrhu, ne krije oduševljenje velebnim izdanjem ispod odašiljača, a ni novi rokovi ih ne iznenađuju.

- Lijepo izgleda, vidjet ćemo kad bude gotovo kad se provozamo, govore.

- Rekao bih da je to u našem podneblju uobičajeno, ali bitno da se na kraju napravi pa ćemo biti svi sretni i zadovoljni, naglašavaju.

No cijena karte mogla bi biti razlog da ipak hodaju ili voze bicikl.

A ako je suditi prema najavi, prve karte kupovat će se za mjesec dana.