Fuchs: Mogući problemi sa zamjenama kod predmetne nastave

Danas je uz stroge epidemiološke mjere počela nova školska godina za 460 tisuća učenika u Hrvatskoj.

Uz maske, razmak i mjerenje temperature počela nova školska godina

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs u večerašnjoj je HRT-ovoj emisiji Tema dana pohvalio ravnatelje i ostale školske djelatnike. Rekao je da se najviše škola odlučilo za model A, odnosno održavanje nastave u razredima, dok ih se svega 7 posto odlučilo za mješoviti model B, pri čemu ih se pola odlučilo za varijantu tjedan dana u školi - tjedan dana kod kuće, a druga polovica tri dana u školi - dva dana kod kuće, pa onda zarotirano. Svega tri škole u ovom trenutku kreću s C modelom - kompletno online - jer su djelatnici u samoizolaciji, istaknuo je Fuchs.



Najčešća pitanja ravnatelja u pripremnom razdoblju uglavnom su se svodila na pitanja o mjerama, neki su doslovno shvatili da djecu možda ne smiju puštati za vrijeme odmora iz razreda, naveo je Fuchs.

- To je relativno jednostavno riješeno na način da se tražilo i upućivalo na to da djeca organizirano ulaze u razrede, da se pomiču počeci nastave upravo zbog toga kad su djeca na odmoru da nemamo veliku koncentraciju djece u hodnicima ili dvorištima, rekao je Fuchs.

Izrazio je nadu da neće doći do inflacije ispričnica.

- Nemam podatke o tome koliko se djece ispričalo, to ne možemo ovako u ovom trenutku ni imati, to nam ipak na zahtjev moraju dostavljati škole, rekao je Fuchs.

Što se tiče nastavnog kadra, rekao je da će zamjene automatski odobravati.

- Ne očekujemo prevelike probleme što se zamjena tiče u razrednoj nastavi. Tu procjenjujemo da ima dovoljni broj učitelja koji mogu preuzeti razrede ako se dogodi da razrednik, odnosno učitelj ode u samoizolaciju, ali kod predmetne nastave bi se možda mogli pojaviti problemi. Pojavili bi se pogotovo u nekim predmetima u kojima je i ovako deficitarno. Deficitarni su, recimo, profesori matematike, na primjer, i to ne samo u Hrvatskoj, rekao je Fuchs.

Fuchs je također rekao da je model online nastave najgori mogući model te da je model B jedna dobra stvar.

- Mi smo ga razlomili na još više varijanti. Inače je to prihvaćeno u većini zemalja na svijetu, rekao je Fuchs.

Na pitanje hoće li nastavnici po tom modelu morati dvaput predavati isto gradivo u različitoj formi odgovorio je niječno.

- Oni će predavati isto gradivo istovremeno, ali u različitoj formi. 'Ajmo to tako nazvati, rekao je Fuchs.

Naveo je da se vrlo intenzivno snimaju digitalni materijali koji će biti na raspolaganju, a Ministarstvo je izradilo glavne ishode za pojedine predmete.

Na pitanje trebaju li nastavnici strahovati da ipak neće doći do povećanja osnovice za 4 posto 1. siječnja odgovorio je da ne trebaju biti u strahu.

- Budite bez brige da se o tome vodi računa, poručio je ministar.



Mihaljević: Situacija je bila bolja nego izvan škole

Osam škola zbog zaraženosti djelatnika ipak će raditi po mješovitom, B-modelu, ali i neke će 14 dana biti u nastavi na daljinu, javila je naša novinarka Sunčica Findak u večerašnjem Dnevniku. Pritom treba spomenuti da virus nije ušao u školu, nego su se djelatnici zarazili pa je to bila odluka škole da se prijeđe na model B ili C.

Zaraženih prosvjetnih djelatnika je 38, a u samoizolaciji ih je 149. Pozitivno je i 282 djece do 18 godina, dok ih je u samoizolaciji 2111.

Nikica Mihaljević, predsjednik Udruge ravnatelja osnovnih škola, rekao je u večerašnjem HRT-ovom Dnevniku da ga ovi podaci svakako pomalo zabrinjavaju.

- Iako ne bih rekao možda da sam iznenađen s obzirom na to da prateći situaciju u zadnje vrijeme u Hrvatskoj imamo popriličan broj zaraženih, rekao je Mihaljević, koji je također ravnatelj OŠ dr. Ante Starčević u zagrebačkoj Dubravi.

Čestitao je svim ravnateljima na organizaciji i pripremi nove školske godine jer, kako je rekao, iz vlastitog primjera zna jako dobro što su prolazili.

- Nama su majstori, recimo, otišli iz škole u petak. Mi smo jučer popodne zadnje namještali školu, rekao je Mihaljević, dodavši da se to događalo u brojnim školama.

Procijenio je da je današnji dan prošao jako dobro, što je, smatra, posljedica priprema.

Jesu li se učenici držali pravila, jesu li se ljubili i grlili?

- Rekao bih da je situacija sigurno bila bolja nego što je izvan škole situacija koju vidim svakodnevno na svakom koraku. Naravno, prvi dan je škole, emocije su tu, i nemoguće je bilo, pogotovo kod manjih učenika, sakriti emocije, a i kod većih učenika. Pazite, ne zaboravite, oni su od ožujka izvan škole, istaknuo je Mihaljević.



Počela je još jedna školska godina, a zbog uvjeta u kojima su se učenici vratili u klupe najposebnija je i najizazovnija do sada.

Jer, kako će se nastava održavati, u školama ili na daljinu, određivat će epidemiološka situacija. Sve su mjere koje bi trebale spriječiti prodor virusa u škole poduzete. No svaki će dan biti novi izazov.

Pogledajte kako je protekao prvi dan koji su s nestrpljenjem čekali učenici, učitelji i profesori, roditelji.